۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه رئیس شورای عالی استان‌ها با اعلام این‌که «انتخاب افراد بازنشسته یا بازخرید شده به عنوان شهردار ممنوع است» تاکید کرد که «شهردار فعلی تهران باید استعفا دهد».

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دفتر رئیس شورای عالی استان ها معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها اعلام کرد که شهرداران کلانشهرهای کشور مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان هستند.

حسین میرمحمد صادقی در نامه خود خطاب رئیس شورای عالی استان‌ها آورده است: شهردار تهران مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است و انتخاب یک نفر بازنشسته یا بازخرید شده به عنوان شهردار تهران توسط شورای شهر ممنوع بوده و شهردار فعلی نیز ملزم به استعفا می باشد.

محمدعلی افشانی شهردار تهران

در این نامه تصریح شده است عبارت "بکارگیری بازنشستگان" شامل تمامی مصادیق آن از جمله: استخدام، انتصاب و انتخاب است و دربرگیرنده هر نوع همکاری از استخدام رسمی، قراردادی، خرید خدمت و سایر انواع همکاری است و تفاوت در ساز و کار انتخاب شهردار و واگذاری اختیار آن به شورای اسلامی شهر نمی‌تواند مجوزی برای استثنا بودن شهردار از حکم ممنوعیت قانون تلقی شود.

پیش از این دیوان محاسبات به شورای شهر اعلام کرده بود که شهردار نیز جز 20 قانون منع بکارگیری بازنشستگان است.

شورای شهر تهران برای تصمیم‌گیری در این مورد منتظر نظر کتبی اداره کل حقوقی ریاست جمهوری نیز هست.

محمدعلی افشانی شهردار تهران نیز در واکنش به اظهار نظرهای مختلف در خصوص اعمال قانون عدم بکارگیری بازنشستگان در شهردار تهران گفته بود: مبنای تصمیم‌گیری پاسخی است که مجلس شورای اسلامی می‌دهد. در حال حاضر دیوان محاسبات یک نظر دارد، شورای شهر تهران یک نظر دارد، اما آنچه که نهایتا مبنای تصمیم‌گیری خواهد بود، نظر مجلس شورای اسلامی است. قطعا مجلس شورای اسلامی در پاسخ استفساریه، هر جوابی که بدهد همان ملاک عمل خواهد بود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =