یک قرن قدمت برخی ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان!/ کسری ۱۲۰ هزار نفر معلم

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: برای سال تحصیلی جدید با کسری ۱۲۰ هزار نفر معلم روبه رو هستیم که با راهکارهای تعدیلی و جایگزینی قصد داریم این نقیصه را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین خنیفر  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هر ساله دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور ظرفیت جذب ۲۵ هزار دانشجو را داشته است و از امسال توانستیم به اندازه ظرفیت آموزش و خالی که در دانشگاه های فرهنگیان وجود دارد، دانشجو جذب کنیم.

وی افزود:  اگر به مدت ۵ سال، هر سال ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه تعلیم معلمی ببینند به طور قطع دیگر کمبود معلم در کشور  نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اعلام اینکه معلمی که از طریق دانشگاه فرهنگیان آموزش ببیند چهار سال سال سابقه آموزش بریا وی منظور شده و استخدام وی حتمی خواهد بود، اضافه کرد: این معلمان در مدت ۴ سال  حقوق نیز دریافت می کند و نسبت به معلمی که از طریق دانشگاه های دولتی رشته تربیت معلمی را انتخاب می کند دارای مزیت های بیشتری است.

وی با اعلام اینکه تمام معلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور استخدام شدند و معلم بیکار نداریم، گفت: طی هفت ماه ۴۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم.

خنیفر گفت: یک چهارم از کل فضای فرسوده این دانشگاه در سراسر کشور تا آغاز سال تحصیلی جدید (۹۸-۹۷) بازسازی و بهسازی می شود.

60 درصد از یک میلیون متر مربع کل فضای دانشگاه فرهنگیان فرسوده شده است

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از فضای فرسوده دانشگاه فرهنگیان بازسازی می شود، افزود: بیش از ۶۰ درصد از یک میلیون متر مربع کل فضای این دانشگاه فرسوده شده و نیاز به بهسازی و نوسازی دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: برخی از ساختمان های دانشگاه فرهنگیان بیش از نیم قرن قدمت دارد و برای مثال ساختمان شرافت این دانشگاه در تهران، ۹۲ سال پیش احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه مهر امسال ۹ هزار و ۳۵۰ نیروی فارغ التحصیل این دانشگاه به عنوان آموزگار وارد چرخه آموزش می شوند، گفت: برای سال تحصیلی جدید با کسری ۱۲۰ هزار نفر معلم روبه رو هستیم که با راهکارهای تعدیلی و جایگزینی قصد داریم این نقیصه را برطرف کنیم.

خنیفر همچنین از موافقت استانداری اصفهان برای واگذاری زمین به منظور احداث فضای دانشگاهی جدید در این استان خبر داد و افزود: این زمین که جزو اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری است، ۶۰ تا ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و قرار است در آن دانشگاه جامع تربیت معلم ایران ساخته شود.

مواردی از مشکلات اخلاقی معلمین از سوی نیروهای حق التدریس بود

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دانش آموختگان این دانشگاه برای تربیت و آموزش دانش آموزان از لحاظ اخلاقی و روانی چگونه مورد ارزیابی قرار می گیرند، تصریح کرد: آزمون هایی نظیر سنجش سلامت روانی و خود افشاگری از کسانی که قصد دارند در مدارس فعالیت کنند، گرفته می شود.

وی بودجه سالانه این دانشگاه را افزون بر ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ یک چهارم از نیاز واقعی این مجموعه را برآورده می کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =