رازهایی از دوئل یوزهای ایران و عقاب‌های کارتاژ!

تیم‌ملی در اولین بازی سال 97 ، اولین دیدار جدی برای آماده‌سازی جام‌جهانی را پشت سر می‌گذارد. اولین بازی برای تدارک دوئل بزرگ 81 روز بعد برابر مراکش.

 تیم ملی فوتبال ایران 24 ساعت دیگر نخستین بازی دوستانه مهم سال 97 خود را در مسیر جام جهانی آغاز می کند. مسابقه ای با تونس در پایتخت این کشور. مسابقه ای که کی روش برایش تقریبا تمام تیم اصلی که به جام جهانی خواهد برد را آنجا برده است!

این البته اولین جدال سال های اخیر دو کشور نیست. تیم ملی پیشتر هم با کی روش با همین تیم بازی کرده است و هنوز یادگارهایی از آن بازی در تیم ما هستند!

 تابستان ٩١ در مجارستان دو کشور با هم به تساوی رسیدند. هر دو تیم نسبت به آن بازی، قویتر شده‌اند. فاروق بن مصطفی و خلیل چمام هنوز هستند. از تیم ما هم منتظری، حاج‌صفی و انصاریفرد.

تونسی ها هم مثل ایران  بدون شکست به جام جهانی رسیده‌اند . نگاهی به ترکیب تیم نشان می دهد ، ترکیبی دارند قدرتمند . پر از ستاره های لژیونری که در شروع آماده سازی برای جام جهانی 2018 خیلی دوست دارند در خانه خودی نشان دهند. این بازی را ایران تدارک دیده و باز رسانه ها درباره نحوه قراردادش انتقادهایی مطرح می کنند. با این وجود برخلاف بازی با سیرالئون ، این دیدار از نظر کیفی در سطح بالایی است. از یاد نبریم غیر از ما قرار است تونس با اسپانیا و پرتغال از گروه خودمان هم بازی کند و تقریبا همه تیم های گروه ما این تیم را تیمی شبیه به مراکش می دانند که می شود آن بازی را در این بازی شبیه سازی کرد.

تونس ، رقیب فردای تیم کی روش خط دفاعی آبرومندی دارند. قلب خط دفاعی، رقابت بین یوهان بن علوان (لسترسیتی) صیام بن یوسف (قاسم پاشا) دیلان برون تازه وارد از (گنت) با یاسین مریاح  از لیگ داخلی که دور مقدماتى، مهره اصلی بود.

در پست دفاع چپ این تیم  اسامه حدادی (دیژون) و علی معلول (الاهلی مصر) بازی می کنند و بر اساس بازیکنان دعوت شده به اردو ،برای دفاع راست حمدی النقاز (الزمالک مصر) و دفاع راست غیر تخصصی‌شان در دور مقدماتی "رامی بدویی" از لیگ داخلی که ذاتاً دفاع مرکزی است در اختیار سرمربی هستند و باید دید کدام شان برابر ایران به میدان می روند.

وسط زمین و در خط حمله سه یار شاغل در عربستان را دارند. بازیکنانی که برابر تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان هم بازی کرده اند. هافبک دفاعی فرجانی ساسی از النصر ، بن عمر از  (الاهلی)  و بن یوسف بازیکن (الاتفاق)!با همراهی نفراتی از نیس، مون پلیه و تروا بدون بازی ملی که فردا می‌خواهند خودشان را به فهرست اصلی تونس تحمیل کنند.

مساکنی بهترین گلزن و مرد سال ٢٠١٧ ورزش تونس مصدوم است . او بارها با لخویا و الدحیل به باشگاه‌های ما گل زده است اما در غیابش وهبی خزری (رن فرانسه) برای تصاحب جایگاه از دست رفته‌ در تیم ملی می‌جنگد. بازیکنی که شماره ١٠ برازنده‌اش است. گل‌های پشت پا از بیرون شش قدم را که به مارسی و همچنین منچستر یونایتد زمانی که ساندرلند بود زده است را علاقمندان فوتبال هنوز در یاد دارند. این بازیکن با هوشمندی و سرعت چشم‌نواز در چرخش‌ها و دور زدن یار مقابل.

از میان مهاجمان این کشور اینستاگرام تیم ملی تونس بین ٤ گزینه نظرسنجی گذاشت که کدام‌شان مقابل ایران و کاستاریکا بازی کند، خزری رای اول را آورد.

عقاب های کارتاژ برای رقابت با یوزهای ایرانی بی شک تیمی قدرتمند  خواهند بود و محکی جدی را شاگردان کی روش می خورند.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =