۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳

همان جریانی که فکر می‌کند می‌تواند آقای روحانی را برکنار کند یا او را به استعفا برساند، پشت ماجرای این روزهای فشار آوردن بر دولت است و رویکرد بعد از انتخابات ریاست جمهوری را دارد ادامه می‌دهد.

علی صوفی*

شواهد و قرائن نشان می دهد وقایع دی ماه سال 96 طور دیگری دارد رقم می خورد، جریانی که در مشهد می خواست با اعتراضات خیابانی مردم را همراه خود کند و فشار به دولت بیاورد تا آقای روحانی مجبور به استعفا شود، امروز در قالب طرحی دیگر برنامه خود را جلو می برد.

آنها در ماجرای مشهد اعتراضات را شروع کردند اما ادامه اش از دست شان در رفت و ماجرا کمانه کرد و به خودشان هم خورد. شاید در موضوع مدرسه فیضیه قم خواستند حساب شده تر عمل کنند ولی در مجموع قضیه همان ادامه اتفاقات مشهد است.

به نظر می رسد همان جریانی که فکر می کند می تواند آقای روحانی را برکنار کند یا او را به استعفا برساند، پشت ماجراست و رویکرد بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 دارد ادامه می دهد. این فشارها از نوع همان فشارهایی است که بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در روز عیدفطر، راهپیمایی روزقدس و غیره شاهدش بودیم و الان به نوع دیگر در حال ادامه پیدا کردن است.

همه موارد پیش آمده در راستای برکناری آقای روحانی از ریاست جمهوری تحلیل و ارزیابی می شود چون اگر بنا باشد از طرق قانونی به آقای روحانی فشار بیاید، این کار در مجلس دارد دنبال می شود و طرح سئوال از رئیس جمهور انجام شد. آقای روحانی نیز به مجلس رفت و به سئوالات پاسخ داد. بقیه اقدامات از حالت قانونی خارج است و با هدف دامن زدن به یکسری تهدیدها، تهمت ها و برچسب ها دنبال و انجام می شود.

* فعال اصلاح‌طلب

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =