ایران نوشت: با وجود رایزنی‌های صورت گرفته برای باز شدن مسیر زائران از مرز خسروی به‌عنوان در دسترس‌ترین مرز، به نظر می‌رسد این مرز امسال هم به روی عاشقان حسینی بسته می‌ماند.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در سفری که به همراه «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور به عراق داشتیم با وزیر کشورشان ملاقات و این مسأله مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت دو وزیر توافقنامه‌ای را برای باز شدن مرز خسروی به روی زائران امضا کردند، منوط به اینکه این تصمیم در هیأت دولت کشورعراق به تصویب برسد.

استاندار کرمانشاه افزود: متأسفانه به‌دلیل تغییرات صورت گرفته در دولت عراق این مسأله به تعویق افتاد و انتظار نمی‌رود تا 15 روز آینده نیز کار خود را به صورت جدی از سر بگیرند، لذا با توجه به این شرایط احتمال باز نشدن مرزخسروی خیلی بیشتر از بازشدن آن برای زائران حسینی است.

بازوند خاطرنشان کرد: البته ما تمام زیرساخت‌ها اعم از نصب ایکس ری، احداث پارکینگ، خدمات آب و برق و دیگر خدمات برای پذیرایی در‌شأن عاشقان حسینی را در کرمانشاه و مرز خسروی انجام داده‌ایم و مشکلی برای باز شدن مرز نداریم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی در قالب یک طرح جامع دیده شده بود، گفت: به منظور جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌ها و اسراف در منابع، ترتیباتی اتخاذ شده تا مکان یابی‌ها اصولی و کارشناسی باشد.

به گفته استاندار کرمانشاه آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم برای تردد زائران حسینی از مرز خسروی در مجموع 6 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =