باشگاه خبرنگاران به نقل از رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده، درباره آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز نوشت: با وجود ثبات نسبی قیمت گوشت در بازار، اما همچنان قیمت بالاست، از این رو به دنبال آن هستیم که در پی این ثبات، قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.

 

وی افزود: طی یک ماه اخیر به دلایل نامعلوم، گوشت منجمد وارداتی از گمرک ترخیص نشده است، درحالیکه توزیع آن در بازار می‌تواند در کاهش قیمت تأثیرگذار باشد.

پوریان نرخ هر کیلو دام زنده سبک را از ۲۲ تا ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس هر کیلو شقه گوسفندی داخلی با دنبه با نرخ‌های ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ بالای ۵۹ تا ۶۰ هزار تومان در خرده فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود، بیان کرد: علی‌رغم واردات و توزیع مناسب گوشت‌های وارداتی، قیمت در خرده فروشی‌ها همچنان بالاست که این امر قابل قبول نیست چراکه تنها در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های ذی ربط در بازار رخ می‌دهد.

گوشت قرمز

وی درباره آخرین وضعیت واردات گوشت گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت گرم بسته به شرایط از استرالیا و اوراسیا وارد کشور می‌شود.

پوریان، نرخ هر کیلو لاشه وارداتی استرالیا را ۳۴ هزار و ۸۰۰، اوراسیا ۳۳ هزار و ۵۰۰ و گوشت منجمد ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان در بازار اعلام کرد.

رئیس شورای صادرکنندگان در پایان درباره آخرین وضعیت واردات دام زنده بیان کرد: سازمان دامپزشکی به سبب انتقال بیماری با واردات دام سبک و سنگین مخالف است در حالیکه انتظار می‌رود واردات دام زنده در مقابل صادرات صورت گیرد چرا که این امر در کاهش خروج غیرقانونی دام از کشور تأثیر بسزایی دارد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =