رویترز در گزارشی از کابل اعلام کرد: این حمله پس از چند هفته وضعیت آرام در کابل صورت گرفت و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است. پیشتر طالبان اعلام کرد در این انفجار نقش نداشته است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وب سایت شبکه خبری یورونیوز گزارش داد: حمله به یک مرکز دولتی توزیع برگه هویت برای شرکت در انتخابات در کابل، پایتخت افغانستان دستکم ۳۱ کشته و ۵۶ زخمی برجای گذاشت.

به گفته داوود امین، رئیس پلیس کابل «مردم برای دریافت تذکره‌ جمع شده بودند که انفجار در ورودی مکان رخ داد. حمله انتحاری بوده است اما هنوز شمار دقیق تلفات را نمی‌دانیم».

 


 

 

 

به گفته سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان دست‌کم ۳۱ تن از جانباختگان غیرنظامی بوده‌اند.

تصاویر اولیه‌ی پخش شده از تلویزیون دولتی افغانستان، آریانا تی‌وی، ساختمانی دوطبقه را نشان می‌دهد که بخشی از آن ویران شده و لکه‌های خون و شماری اجساد روی زمین به چشم می‌خورند. انفجار در محله‌ی شیعه‌نشین «دشت پرچی» رخ داده است.

 

 

گروهی از جمعیت حاضر در محل شعارهای «مرگ بر طالبان» و «مرگ بر دولت» سر داده‌اند. تا کنون گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

این اولین حمله به یک مرکز دولتی است که از داوطلبان حضور در لیست انتخابات پارلمانی در ۲۰ اکتبر/ ۲۸ مهر ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

این هفته سه کارمند اداره انتخابات و دو پلیس در استان غور در مرکز افغانستان ربوده شدند که ۴۸ ساعت بعد با وساطت ریش‌سفیدان محلی آزاد شدند. مقامات استانی گروه طالبان را متهم کرده بودند.

مسئولان کمیته برگزاری انتخابات افغانستان، ناامنی را اصلی‌ترین تهدید برای نهاد انتخاباتی می‌دانند. انتخابات مجلس در افغانستان پس از ۸ سال برگزار می‌شود و اولین انتخابات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

تاریخ آخرین حمله در پایتخت افغانستان به ۱ فروردین، همزمان با نوروز بازمی‌گردد که طی آن ۴۰ تن کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند. گروه موسوم به دولت اسلامی مسئولیت آن انفجار را بر عهده گرفته بود.

اما کابل نیوز در گزارشی مدعی شده است که وزارت داخله و بهداشت این کشور امار دقیق قربانیان این انفجار را اعلام نمی کند و حتی تصاویر مربوط به انفجار را اجازه انتشار نداده است.

 

 

تصاویر از رویترز/ فیلم از کابل نیوز

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =