کارگردان روزی روزگاری گفت: پیشنهاد من به فیلمسازان جوان این است که تعزیه را جدی بگیرید، تعزیه برترین هنر نمایشی و آموزنده برای افراد علاقه‌مند به یادگیری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امرالله احمدجو در نشستی با عنوان مخاطب و فیلم از سلسله کارگاه‌های آموزشی هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اظهار داشت: پیش از آغاز فیلمسازی نیازمند مقدماتی مانند کسب آموزش‌های لازم هستیم و در این راه فیلمساز می‌تواند از فیلم کوتاه به عنوان سیاه مشق استفاده کند.

وی با بیان اینکه در ساخت این سیاه مشق‌ها گاهی حتی نیاز به تمام کردن ساخت فیلم نداریم، ابراز داشت: دستیابی به فیلمنامه قابل قبول و دارای انسجام داستانی گام بعدی در ساخت فیلم است و در این میان جذابیت فیلمنامه اهمیت بسیاری دارد.

کارگردان سریال‌ روزی روزگاری بخش گفت و گو در فیلمنامه را حائز اهمیت ویژه برشمرد و ابراز داشت: تکیه اصلی کارگردان در انتخاب فیلمنامه باید در این بخش باشد.

احمدجو با بیان اینکه سرمایه، نیروی انسانی، ابزار و انتخاب لوکیشن در مراحل بعدی فیلمسازی مهم است، تصریح کرد: گاه در برخی فیلم‌ها این مراحل با دقت انتخاب شده است اما فیلمنامه بسیار ضعیف است که موجب ضعف کلی فیلم می‌شود.

برای آیندگان فیلم بسازیم

وی با بیان اینکه فیلمساز باید در ساخت فیلم مخاطبان آینده جامعه را نیز در نظر بگیرد، گفت: ممکن است فیلمی در زمان خود به خوبی دیده نشود اما به تدریج با ارتقای سطح دیدگاه مخاطب، یک فیلم شاهکار جایگاه خود را در میان جامعه پیدا خواهد کرد.

احمدجو ادامه داد: تاثیر فیلم شاهکار بر سایر فیلمسازان و در راه فیلمسازی بسیار مهم است و بر این اساس فیلمساز باید همه مخاطبان را مدنظر داشته باشد.

وی گفت: ساختن فیلم نازل با جذابیت‌های کاذب و نشانه رفتن غریزه‌ها به منظور جذب مخاطب هنر نیست بلکه برخی فیلم‌ها مانند زیر درخت زیتون کیارستمی بدون جذابیت‌های کاذب بسیار هنرمندانه و شاهکار محسوب می‌شود.

احمدجو با بیان اینکه ارتقای سطح مخاطب وظیفه فیلمساز است اضافه کرد: شاید بخش زیادی از عامه تماشاچیان بسیار سهل پسند باشد اما نباید فیلمساز از این امر سوء استفاده کند یعنی ساخت فیلم ضعیف به این دلایل موجب می شود تا در این میان نقد بیشتر از مخاطب متوجه فیلمساز باشد.

وی تاکید کرد: باید فیلم خوب ساخته و توقع مخاطبان را بالا ببریم و پس از ساخت فیلم نیز نیازمند برگزاری جلسات نقد یا جشنواره‌هایی هستیم تا تحلیل‌های درست حد درک مخاطبان را ارتقاء دهیم.

داور فیلم کوتاه تاکید کرد: پیشنهاد من به فیلمسازان جوان این است که تعزیه را جدی بگیرید، تعزیه برترین هنر نمایشی و آموزنده برای افراد علاقه‌مند به یادگیری است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =