اگر بودجه نرسد، مباحث فرهنگی در حد شعار باقی می‌ماند

«خبر جنوب» نوشت: توجه به مباحث فرهنگی سالهاست به یکی از اولویتهای اصلی مدیریت شهرها تبدیل شده است، مبحثی که بیگمان اگر آن را اولویت اصلی شهر ندانیم حداقل در شمار 2 تا 3 اولویت اصلی شهر شیراز قرار می گیرد. در این میان البته اتفاقات خوبی نیز در این حوزه شهر افتاده است.

طي اين سال ها شاهد اجراي پروژه هاي فرهنگي در شهر بوديم كه گر چه شايد مناسب باشد اما هنوز كافي نيست و شيراز نيازمند فعاليت ها و پروژه هاي فرهنگي بيشتري است اما شوراي پنجم در حالي از نيمه دوم سال گذشته فعاليت خود را آغاز كرد كه اصلي ترين شعار آن ها توجه به مباحث فرهنگي شهر بود، موضوعي كه به گفته عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر اگر اعتبار مناسبي به آن تخصيص نيابد و درآمد شهرداري كافي نباشد تنها در حد شعار باقي خواهد ماند.

سيروس پاك فطرت افزود: در حال حاضر بحث پروژه هاي فرهنگی به تنهایی مطرح نیست چرا که ما در اجرای پروژه های عمراني عادي نيز از برنامه زمان بندي عقب تر هستيم چرا كه موفقيت پروژه ها در صورتي امكان پذير است كه شهرداري درآمد داشته باشد.

وي ادامه داد: اما اگر با اين روش و برنامه پيش برويم پروژه ها در هر حوزه اي از جمله حوزه فرهنگي به تعويق مي افتد و اگر پول نباشد تنها در حد شعار باقي خواهد ماند. در اين زمينه بايد به جاي شعار به دنبال درآمد باشيم و پس از كسب درآمد شعار بدهيم.

پاك فطرت اضافه كرد: مشكل امروز شهرداري شيراز و ساير كلانشهرها كسب درآمد پايدار است و تا زماني كه بودجه شهر به سرانجام نرسد سياستگذاري دچار مشكل مي شود.

وي افزود: امروز اصلي ترين كار مديريت شهر پيگيري درآمد است و شهردار بايد تمامي تمركز و تلاش خود را معطوف به تشكيل جلسات مربوط به كسب درآمد كند و به دنبال جلب طلب هاي شهرداري و درآمدزايي باشد. در صورتي شعارهاي شوراي شهر تحقق مي يابد كه درآمدهاي شهرداري محقق شود.

پاك فطرت در پاسخ به اين سوال كه آيا دستور خاصي براي مباحث درآمدي در شورا مطرح است؟ گفت: در حال حاضر دستور خاصي براي درآمد در شورا مطرح نيست و از سوي ديگر اين شهرداري است كه بايد راهكارهاي درآمدي خوبي را ارايه دهد و نسبت به رفع اشكالات بر سر راه درآمدزايي اقدام كند اما هنوز هيچ راهكار و لايحه درآمدي جديد و روشني در اين خصوص به شورا ارايه نشده است.

عضو شوراي شهر شيراز با اشاره به روند كند اجراي برخي پروژه اي عمراني نيز گفت: مردم در گوشه و كنار شهر نگران پروژه هاي عمراني هستند و تحرك لازم را در اجراي پروژه هاي عمراني مشاهده نمي كنند كه علت اصلي به كمبود اعتبارات باز مي گردد كه بايد اين موضوع جدي تر از گذشته دنبال شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =