تسنیم گفت: مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه مالکیت مجموعه پارچه مقدم قصد انتقال کارخانه را به شهرک صنعتی دارد، گفت: کارخانه پارچه مقدم از کارخانه‌های ریشه‌دار و اصیل کشور است و هرگز این کارخانه تعطیل نمی‌شود.

تقی رضایی درباره خبر منتشر شده از کارخانه پارچه مقدم نظرآباد توضیحات تکمیلی را ارائه داد و با بیان اینکه کارخانه پارچه مقدم هسته شهری نظرآباد را شکل داده است، اظهار داشت: برای تبدیل شدن مکان قدیمی کارخانه مقدم به موزه صنعتی پیشنهادی صورت گرفته و هیچ گونه عملی تاکنون انجام نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه مالکیت مجموعه پارچه مقدم قصد انتقال کارخانه را به شهرک صنعتی دارد، افزود: کارخانه پارچه مقدم از کارخانه‌های ریشه‌دار و اصیل کشور است و هرگز این کارخانه تعطیل نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای اطلاع مردم از کالای اصیل ایرانی این پیشنهاد وجود دارد که بخشی از آن برای بازدید مردم موزه شود، گفت: هیچ وقت اصل کارخانه برای تبدیل شدن به موزه تعطیل نمی‌شود و اداره کل راه و شهرسازی به ستاد بازآفرینی پیشنهاد کرده که بعد از انتقال کامل مجموعه به شهرک صنعتی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مکان قدیمی کارخانه به موزه صنعتی تبدیل شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه کارخانه مقدم با تمام امکانات به شهرک صنعتی منتقل می‌شود، تصریح کرد: بعد از انتقال، بخشی از مکان قبلی برای بازدید مردم از برند کالا و پارچه ایرانی موزه صنعتی می‌شود و ربطی به اصل کارخانه ندارد و این کار هم اگر صورت گیرد با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است و از این نظر برای شهرستان نظرآباد درآمدزایی گردشگری نیز دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =