۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

ایسنا گزارش داد: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا پس از انتشار گزارشی که افزایش ذخایر آمریکا را نشان داد و همچنین تیرگی دورنمای رشد اقتصادی، کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه آتی با ۳۲ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش نسبت به روز سه شنبه، به ۷۲.۱۴ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و ۶۶.۷۰ دلار در هر بشکه بود.

گزارش هفتگی موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ اوت، به میزان ۳.۷ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۱۰.۸ میلیون بشکه رسیده است. ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل است به میزان ۱.۶ میلیون بشکه رشد کرد.

همچنین ذخایر بنزین آمریکا در مدت مذکور ۱.۵۶ میلیون بشکه کاهش یافت.

ویلیام اولاگلین، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت "ریوکین سکیوریتیز" استرالیا اظهار کرد: قیمت‌های نفت پس از انتشار آمار موسسه امریکن پترولیوم که افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، کاهش یافت.

بازار نفت

آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا بعد از ظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی منتشر خواهد شد.

جو بازار همچنین تحت تاثیر تیره شدن دورنمای اقتصادی که ممکن است به تقاضا برای نفت لطمه بزند، منفی شد. شاخص پیشروی مرکب سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که اقتصادهای توسعه یافته غربی به علاوه چین، هند، روسیه، برزیل، اندونزی و آفریقای جنوبی را پوشش می‌دهد در ژانویه رشد کرد، اما از آن زمان روند نزولی داشته و در ماه‌های مه و ژوئن به پایین روند رشد سقوط کرد.

تحلیلگران همچنین اظهار کردند قوی‌تر شدن اقتصاد آمریکا و رشد تنش‌های ژئوپلیتیکی و تجاری در عرصه بین‌المللی، سرمایه‌گذاران را ترغیب کرده است دلار را به عنوان یک دارایی مطمئن خریداری کنند.

قوی‌تر شدن دلار آمریکا که کالاهایی مانند نفت خام را که به این ارز قیمت گذاری می‌شوند، گران‌تر می‌کند.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =