۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

این روزها یکی از جذابترین و محبوبترین انواع سفر، مسافرت با کشتی کروز است. امکانات داخل کشتی‌ها و تجربه سفر بر روی اقیانوس و دریاها سبب شده تا روز به روز بر شمار طرفداران سفر با کشتی‌های کروز افزوده شود؛ امکانات این کشتی‌ها به قدری متعدد و جالب هستند که هر کسی را به سوی خود جلب می‌کنند.

حالا دیگر کشتی‌های کروز مکان خوبی برای سفرهای خانوادگی محسوب می‌شوند زیرا بخش‌های متعددی برای سرگرم شدن همه سنین در خود دارند. با این حال همیشه برخی از پدر و مادرها نگران هستند و نمی‌دانند سفر با کروز به همراه کودشان چه چالش‌هایی را پیش خواهد آورد و متاسفانه گاهی این نگرانی‌ها باعث می‌شود تا والدین از گردش با کروز به همراه خانواده سرباز بزنند. در این مطلب نکاتی را مرور می‌کنیم که دانستنشان به پدرمادرها کمک می‌کند تا سفر بهتری به همراه کودکشان داشته باشند، این 7 نکته کوتاه، مفید و کارآمد هستند و توسط خبرگزاری‌های مشهوری منتشر شده‌اند.

نکات ضروری سفر با کروز به همراه کودکان

1-کروز باید غذای مخصوص کودک داشته باشد

کشتی کروز جایی برای کسب تجربه‌های هیجان انگیز و کمی آرامش در کنار دوستان و خانواده است بنابراین هیچ پدر و مادری دوست ندارد که زمانش را صرف تهیه غذا برای کودک کند یا با امکانات کم، غذای مورد علاقه فرزندش را بپزد؛ بنابراین انتخاب کروزهایی که کترینگ مخصوص دارند و غذاهای ویژه کودکان را سرو می‌کنند کار عاقلانه‌تری به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که کروزهای بسیاری امروزه غذای مخصوص کودک دارند و تزیین غذاها را به گونه‌ای انجام می‌دهند که برای افراد کم‌سن و سال‌تر جذاب باشد.

با همه این تفاسیر توصیه می‌کنیم که در این مورد زیاد هم حساس نشوید و اگر غذاهای مورد علاقه کودکتان را در منوی رستوران کروز دیدید راضی باشید چون همین مورد به این معنی است که ممکن است کروز مورد نظر شما امکانات تفریحی فوق العاده‌ای برای خردسالان داشته باشد.

نکات ضروری سفر با کروز به همراه کودکان

2-در کلاب کودکان به ماجراجویی بپردازید

کروزهایی را انتخاب کنید که کلاب مخصوص کودکان داشته باشد. اغلب باشگاه‌های ویژه کودکان امکانات خوبی دارند و می‌توانند چند ساعتی فرزندتان را سرگرم کنند. بد نیست بدانید که این قسمت از کشتی‌های کروز اغلب برای 3 تا 17 سال مناسب است و بُعد آموزشی هم دارد.

3-از قوانین مخصوص کودکان و نوزادان مطلع شوید

در بسیاری از کروزها، اتاق‌های خانوادگی برای کودکان 3 سال به بالا آماده سازی شده و ممکن است برای کودکان زیر 2 سال مناسب نباشد. در واقع در برخی از کروزها ورود نوزادان زیر 6 ماه ممکن نیست و مسئولان اجازه ورود نوزادان زیر این سن را نمی‌دهند. گذشته از مساله سن باید توجه داشته باشید که در بسیاری از کروزها کودکانی که آموزش شنا ندیده‌اند حق ورود به استخرها را ندارند. بنابراین بهتر است پیش از آغاز سفر، درباره قوانین مخصوص کودکان اطلاعاتی کامل داشته باشید.

4-سفرهای کوتاه مناسب تر هستند

سفرهای طولانی با کروز شاید برای کودکان جذاب نباشد. این موضوع که سفر چند هفته‌ای با کروز باعث کلافه شدن کودکان می‌شود دور از تصور نیست. اگر از رفتار کودکتان مطمئن نیستید در مدت زمان سفرتان تجدید نظر کنید. نکته‌ی دیگری که لازم است ذکر کنیم نوع آب است؛ اگر فرزند حساسی دارید بد نیست که پیش از آغاز سفر درباره سلامت آب اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید زیرا ممکن است آب موجود در استخرها باعث ایجاد حساسیت در فرزند شما شود، البته این موضوع درباره همه‌ی کروزها صدق نمی‌کند.

نکات ضروری سفر با کروز به همراه کودکان

5-کابین خود را با دقت انتخاب کنید

اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و کابین کوچکی رزرو کنید بهتر است که دقت نظر زیادی به خرج بدهید زیرا اتاق‌های تنگ ممکن است روی رفتار کودک شما تاثیر بگذارد. همچنین اگر فرزندتان ساعت خواب مشخصی دارد و برای استراحت باید در جایی کاملا آرام باشد، نوع اتاق و موقعیت قرارگیری آن نقش مهمی در سفرتان ایفا خواهد کرد. بی تردید آرام کردن همه مسافرانی که در جوار شما هستند امکان‌پذیر نخواهد بود.

نکات ضروری سفر با کروز به همراه کودکان

6-کروزی را انتخاب کنید که استخر و پارک آبی دارد

همه کودکان دوست دارند که اوقاتشان را در کنار استخر سپری کنند. اگر کروز انتخابی شما دارای پارک آبی یا استخر باشد می‌توانید در حالی که کودکتان با شور و شوق بازی می‌کند، با خیال راحت حمام آفتاب بگیرید. توجه داشته باشید که هرقدر امکانات تفریحی کروز بیشتر باشد و پارک آبی کشتی وسایل متنوع‌تری در خود جای کرده باشد، کودک شما شادتر خواهد بود.

نکته‌ی دیگری که کمی به این مورد مربوط است، انتخاب یک مایوی مناسب می‌باشد. اگر کروزی را رزرو کرده‌اید که استخر دارد به هیچ وجه مایوی مخصوص کودکتان را فراموش نکنید تا فرزند دلبندتان بتواند با راحتی بیشتری بازی کند.

7-واقعیت را بپذیرید

بی‌شک تعطیلات والدین پیش از به دنیا آمدن فرزندشان آرامش بیشتری داشت، این موضوع یک واقعیت انکارناپذیر است که پدر و مادرها پیش از برنامه‌ریزی برای تعطیلات باید آن را بپذیرند. بنابراین در تصوراتتان غرق نشوید و فکر نکنید که تطعیلاتی همانند دوران مجردی خواهید داشت زیرا ممکن است کودکتان بارها و بارها شما را صدا کند و آرامشتان را برهم بزند. اگر کودک شما به سنی رسیده که می‌تواند به خوبی صحبت‌های شما را متوجه شود و از عهده کارهایش بر بیاید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر با او صحبت کرده و قوانینی وضع کنید که در زمان‌های خستگی شما، تا آنجایی که امکان دارد آسایشتان را برهم نزند. اگر کروز خوبی را رزرو کرده‌اید و آن کروز خدمات نگهداری از کودک دارد، با همسرتان به تورهای مختلف بروید و در سواحل قدم بزنید و از این موضوع نترسید.

نکات ضروری سفر با کروز به همراه کودکان

منبع: لست سکند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =