رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: از واریز هرگونه وجهى به حساب افراد ناشناس تحت عناوین آموزش از راه دور و آموزش مجازى خوددارى کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي اظهار داشت: در پى دريافت تعداد متعددى گزارش از سوى شهروندان محترم مبنى بر كلاهبرداري از طريق واريز وجه به حساب برخى آموزشگاه‌هاى ناشناس و نامعتبر در فضاى مجازى، بررسي موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با بررسى‌هاى صورت گرفته توسط كارشناسان پليس فتا مشخص شد، افرادى سودجو با درج آگهى‌هاي جعلى با عناوينى همچون آموزش از راه دور و برگزارى دوره‌هاى آموزش مجازى برخى دروس وحرفه‌هاى مهم، اقدام به فريب شهروندان می کنند و آنان را مجاب به واريز وجه تحت عنوان پيش پرداخت ثبت نام کرده و سپس آگهى‌هاى خود را حذف و ديگر پاسخگوی شهروندان نمى‌‌باشند.

سرهنگ مرتضوي خاطر نشان كرد: سودجويان و كلاهبرداران فضاى مجازي آگاه باشند، پليس فتا با رصد شبانه روزى به جهت برقرارى امنيت به صورت پيش دستانه اقدام به شناسايى مجرمان کرده و مطابق قانون جرايم رايانه‌اى، آنان را به دست قانون خواهد سپرد.

وي افزود: كاربران فضاى مجازي بايد قبل از اطمينان و واريز هرگونه وجهى به حساب افراد يا شركت‌هاى ناشناس، از اصالت سايت يا آگهى مورد نظر و مجوزهاى آن اطمينان یابند و حتى المقدور با برقرارى ارتباط و مراجعه به مكان مورد نظر از موقعيت جغرافيايى محل ارائه خدمات نيز مطلع شوند تا بدين‌وسيله در دام كلاهبرداران فضاى سايبرى گرفتار نشوند.

سرهنگ مرتضوي از شهروندان در خواست کرد، در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

کلاهبرداری در فضای مجازی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =