مصطفی هاشمی‌طبا نامزد ریاست جمهوری انتخابات ۹۶ می‌گوید هیچ پاسخ قانع کننده ای از مخالفان لایحه پیوستن به CFT نشنیده است و تصویب این قانون فقط بهانه را از مخالفان ایران می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی هاشمی‌طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید تصویب قانون مبارزه با پولشویی در مجلس می تواند گزک از اروپایی ها برای ضربه زدن به ایران و امتناع از همکاری بگیرد و توصیه می کند که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هوشمندانه در بهترین زمان لایحه را تصویب کنند و باز دچار فرصت سوزی در کشورمان نشویم.

 

لایحه CFT امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پس از سه ماه بحث و تبادل نظر در ابعاد مختلف آن به تصویب رسید و نمایندگان مخالف و موافق توضیحات‌شان را ارائه کردند. 

** در این زمینه بیشتر بخوانید:
تصویب لایحه سی‌اف‌تی در مجلس
آیا مجلس آزادانه به لایحه مهم رای داد؟
روند کاهشی ارز بعد از تصویب سی‌اف‌تی در مجلس!

مصطفی هاشمی طبا که یکی از کاندیداهای سال 96 بوده است در گفت و گویی با خبرآنلاین درباره لایحه CFT سخن گفته و تاکید دارد هیچ تحلیل مهمی درباره زیان بار بودن تصویب این قانون از مخالفانش نشنیده است.

من به فهم خودم می‌گویم زیانی ندیدم!
درباره این قانون که امروز تصویب شد باید بگویم من فقط ادراک خودم از قانون را می گویم. چون این موضوع هم لایحه اش پیچیده است و هم مساله چگونگی حضورمان در این تشکیلات که بعضی می گویند سازمان است و بعضی می گویند شورا است کار را کمی دشوار می کند. من به صورت کلاسیک و دقیق این را نفهمیدم. چون من فهم را چند لایه می دانم. من به فهم دقیق موضوع نرسیدم اما اینطور که می فهمم نظرم را می گویم.

گزک دست دشمنان ندهیم
از مجموع مطالعاتی که کردم و حرف هایی که زده شده که اگر ما این را قبول نکنیم، مشکلات بسیار زیادی برای کارهای بانکی و مراودات بین المللی مان در آینده وجود دارد و در حقیقت یک حربه ای به دست دشمنان که ما را تحریم کردند و حتی برای اروپایی هایی که به نوعی می خواهند با ما همکاری کنند به وجود می آید و اصلا فضا طوری می شود و تبلیغات در دنیا طوری خواهد بود که ما می خواهیم به تروریست کمک کنیم. یعنی علاوه بر اینکه هیچ سودی از عدم تصویبش عاید ما نخواهد نشد، اگر این تصویب نشود یا در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص عملیاتی نشود، حداقلش این است که ما یک حربه ای به دست مخالفان دادیم که ایران به خاطر کمک به تروریست این لایحه را رد کرده و مخالف شفاف سازی است و حتی دولت های اروپایی که با ما همکاری هایی دارند و گفتند می خواهیم معاملات بانکی مستقلی با ایران داشته باشیم دست از این کار می کشند. ولی تصویبش ضمن اینکه زیانی ندارد، نشان می دهد که ما به هیچ تروریستی نمی خواهیم کمک کنیم و به نظر من نمایندگان مجلس هم هوشیاری به خرج دادند که این موضوع را تصویب کردند و من هیچ استدلالی از مخالفان تصویب را که در زمینه های مختلف چه در تلویزیون یا جاهای دیگر صحبت کردند، هیچ دلیلی برای عدم تصویبش ندیدم جز اینکه اگر این تصویب نهایی نشود ما خودمان را دستی دستی در یک چاهی انداختیم که بیرون آمدن از آن مشکل است.

استاد فرصت‌سوزی هستیم
تجربه نشان داده که ما همیشه تصمیماتمان را در بدترین حالت ها می گیریم، یعنی می توانیم با یک پیش بینی هایی تصمیماتی بگیریم که مسائل برای ما حاد نشود ولی ما معمولا تصمیمات این چنین را نمی گیریم می گذاریم تا حاد شود بعد با دادن امتیازات بسیاری راضی می شویم. مثل آزادی گروگان ها. صریحا می خواهم بگویم ما در بدترین شرایط با آزادی گروگان ها موافقت کردیم در حالی که ما به راحتی می توانستیم امتیازاتی بگیریم و زمان زودتری آن گروگان های سفارت را آزاد کنیم. می خواهم بگویم به دنبال بدترین حالت نرویم و در ناچاری امتیاز بدهیم و تصمیم بگیریم و بعد نشود و ما دچار مشکلاتی شویم با التماس بگوییم ما را قبول کنید. به نظرم مخالفین خیلی حرف های ناجوری می زنند و کاملا حرف هایشان با منافع کشور در تضاد است.

4167

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =