شبکه فاکس نیوز آمریکا بامداد امروز گزیده ای دیگر از مصاحبه این شبکه با رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد که ترامپ در این صحبت ها یکی از ایالات های مهم آمریکا را تهدید کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در بخش نخست گفت و گوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز با بیان اینکه ایالت کالیفرنیا «از بسیاری جهات از کنترل خارج شده است» گفت که اگر مقام های این ایالت قصد سرپیچی از سیاست های مهاجرتی را داشته باشند، بودجه آنها قطع خواهد شد.
 اشاره ترامپ به تلاش مردم ایالت کالیفرنیا برای به دست آوردن امکان سیاست گذاری مستقل در زمینه مهاجرت است که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ با شدت بیشتری دنبال می شود.


ترامپ یکشنبه شب در پاسخ به «بیل اوریلی» مجری فاکس نیوز که احتمال تقابل دولت مرکزی با ایالت بزرگ کالیفرنیا را جویا شد، گفت: با مناطق حفاظت شده برای مهاجران غیرقانونی به شدت مخالف هستم چرا که این مسئله جرم بزرگی است و مشکلات بسیاری را به همراه دارد.
وی ادامه داد : اگر لازم باشد ما بودجه کالیفرنیا را قطع می کنیم. دولت پول زیادی به کالیفرنیا می دهد. این ایالت از بسیاری جهات از کنترل خارج شده است. رای دهندگان هم با من هم عقیده هستند وگرنه به من رای نمی دادند.

ترامپ : حتی مرده ها هم در انتخابات رای دادند

اوریلی در بخشی از این گفت و گو از ترامپ پرسید: برخی می گویند شما حرف هایی می زنید که هیچ پشتوانه و راه اثبات ندارد؛ مثلا می گویید که سه میلیون نفر غیرقانونی رای دادند. آیا این ادبیات مناسبی برای رئیس جمهوری است؟
ترامپ در پاسخ گفت: کافی است که به فهرست ثبت نام شده ها نگاه کنید. می توانید ببینید که افراد مرده هم رای دادند. افرادی در فهرست هستند که در دو ایالت ثبت نام کرده یا رای داده اند. شما می بینید که حتی شهروندان غیرقانونی در لیست ثبت نامی هستند.

در همین حال بی بی سی فارسی  بخش دیگر این مصاحبه که مربوط به برنامه هسته ای ایران بود اشاره کرد و نوشت:

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید ایران هیچ احترامی برای ما قائل نیست و توافقی که با این کشور صورت گرفته بدترین توافقی است که تا حالا امضا شده است.(اینجا)

ترامپ در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از امضای این توافق "گستاخ‌تر" شده است.

آقای ترامپ که با بیل اورایلی، همکار شبکه فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد توافق هسته‌ای ایران و پنج قدرت جهانی را توافق دولت اوباما با ایران خواند و با انتقاد از آن گفت این توافق "شرم‌آور" است و دلیلی برای امضای آن وجود نداشته است.

آقای ترامپ گفت: "اگر قرار بود با ایران توافقی شود باید معامله خوبی انجام می‌شد."

دونالد ترامپ در این مصاحبه تاکید کرد که دولت آمریکا در نتیجه توافق هسته‌ای با ایران دستاوردی نداشته است: "ما یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار نقد به آنها دادیم و هیچ چیز به جای آن نگرفتیم." به گفته او ایران پس از انجام توافق هسته‌ای "گستاخ‌تر" شده است.

او پیش از این به دنبال اعلام خبر آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران در حساب توییتر خود نوشته بود که "ایران نفس‌های آخرش را می‌کشید و در آستانه فروپاشی بود، تا اینکه آمریکا به میان آمد و با توافق هسته‌ای به این کشور زندگی دوباره‌ای به آنها بخشید: ۱۵۰ میلیارد دلار"

رئیس جمهوری آمریکا با حمله مجدد به سپاه پاسداران و اظهارات گستاخانه خود گفت:   آنها در مقابل ناوهای جنگی آمریکا  نه تنها به ما احترام نمی‌گذارند که درست برعکس عمل می‌کنند. هواپیماهای ما را تعقیب می‌کنند و با قایق‌های کوچک‌شان کشتی‌های ما را محاصره می‌کنند. چون برایشان باور کردنی نیست کسی این قدر احمق باشد که توافقی این‌چنینی با آنها امضا کند."

رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه ایران را متهم کرد که "مهم‌ترین حامی تروریسم است و به سرتاسر جهان پول و اسلحه می‌فرستد." آقای ترامپ گفت ایران نمی‌تواند به این کارهایش ادامه بدهد.

دونالد ترامپ در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله نظامی به ایران گفت که همیشه از دولت باراک اوباما انتقاد کرده است که با قاطعیت مقابل ایران نایستاده و برای آنها ضرب‌الاجل تعیین نکرده است. او افزود به ایران خوشبین نیست چرا که این کشور "احترامی برای آمریکا قائل نیست".

رئیس جمهوری آمریکا که بارها مسئله تقلب سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده است، وعده داد که کمیسیونی به سرپرستی معاونش «مایک پنس» برای بررسی این موضوع و اعلام نتیجه نهایی تشکیل شود.
ترامپ پیش از این گفته بود که معتقد است اگر مهاجران غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شرکت نکرده بودند، آرای مردمی او از رقیب دمکراتش «هیلاری کلینتون» فزونی می گرفت.
بخش های بعدی گفت و گوی ترامپ با این شبکه خبری دوشنبه و سه شنبه شب (به وقت آمریکا) روی آنتن خواهد رفت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    99 82
    خفه بمیر مرتیکه دلقک
    • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      15 6
      حق همیشه تاریخ مظلوم بوده و سرکوب شده این بدبخت هم لااقل نصف حرفهاش حقه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    حملات 11 سپتامبر را عربستان پشتیبانی کرده بود نه ایران
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      34 2
      اینو نباید اینجا بگی، باید در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر بگید، مردم دنیا هم خبر دارند این قضیه رو
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    66 46
    الو بیمارستان روزبه،می خواستم یک مورد فوق حاد را گزارش کنم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    81 21
    یکی این را از برق بکشه بیرون
  • رضا A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    78 8
    واقعا موجود عجيبيه اين آدم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    73 18
    یک جا می گه ایران داشت از پا در میومد. یک جا می گه ایران سلاح به کشورهای دیگه می فرسته. خب پول تولید این سلاح های ادعایی شما را از کجا می آورده اگر از پا درآمده بود؟ حرفهاش با هم تناقض داره. در ضمن امریکا به کالیفرنیا نیازمنده چون همین ایالت به تنهایی حزو اقتصادهای برتر دنیاست.
  • سعید A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    79 19
    متاسفانه عجیب بود که بسیاری از ایرانی ها از انتخاب ایشان در داخل و خارج حمایت کردند و حتی او را بهتر از اوباما برای ایران می دانند ؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      11 3
      این به تفاوت تعابیر ما و شما از انتخاب بهتر برای ایران بازمیگردد
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      15 9
      دوست عزیز اگر هیلاری کلینتون پیروز میشد، الان اوضاع سوریه کاملا بهم می ریخت و تسلیحات پیشرفته می رسید به دست داعش و القاعده در مرزهای شرقی و غربی بله باید هم خوشحال باشند، حداقل بین بد و بدتر، بد بهتر هست، ایشون هم رئیس جمهور آمریکا هستند نه ایران که بخواد برای ایران کاری انجام بده، همین که آسیب کمتری بزنه ایشون و حزب جمهوری خواه کافیه حداقل دیگه لبخندی در کار نیست
    • محمد قاسمی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
      14 3
      فرقش اینجاست که ترامپ عرضه ایجاد اجماع جهانی علیه ایران رو نداره و نمیتونه جنگی با جبهه غرب علیه یک کشورمسلمان به راه بیاندازه کلینتون میومد دستت میومد چقدر سخت تر میشد
  • امیر A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    12 0
    پول میخواد
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    11 6
    کار دونالد درسته و داره مسائل خیلی اساسی رو مطرح میکنه ولی خوب چه میشه کرد که غالبا مردم حرف حق تو کتشون نمیره
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    13 13
    دیوانه زنجیری
  • شمس تبریزی A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    15 10
    ترامپ گفته بودجه کالیفرنیا را قطع میکند. گفته ما پول زیادی به کالیفرنیا میدیدم. ایشان ظاهرا خودش رو به اون راه زده و نقش کالیفرنیا در اقتصاد آمریکا را به روی خودش نمیاره. بالاترین رای الکترال در آمریکا مال کالیفرنیا با 55 رای است. یک عده گروه فشار را با لباس های مشکی و ماسک اسکی سوار اتوبوس کرده و فرستاده تا در برکلی شیشه ها را بشکنند و بندازند گردن دانشجوها. آقا به نفعت نیست که بخوای با کالیفرنیا سرشاخ بشی. کالیفرنیا از ایالتهای نخبه نشین آمریکاست. درسته که بهت رای ندادن اما باهاشون کج دار و مریز راه بیا.ما تجربه درافتادن با استانهای نخبه نشین را داشتیم و عاقبت خوشی هم نداشته. شما اشتباه ما را تکرار نکن دونالد
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
      6 2
      داداش وضع هوا چطوره تو رباط کربم؟
  • هاشم IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    7 68
    مرگ بر دولت و مردم آمریکا
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      23 1
      دولت آمریکا باید دنبال منافع آمریکایی ها باشه کی این رو متوجه می شید، بخشی از مردم آمریکا هم مثل شما در حال اعتراض هستند، بخشی هم خواستار فشار به ایرانی که از تروریسم حمایت میکنه، خوب رسانه های اونجا ایران رو اینجوری نشان دادند و ما هم با فیلتر و کاهش سرعت و محدودیت حجمی اجازه فعالیت کاربران و مردم آمریکا در شبکه های اجتماعی خارجی رو نمی دهیم تا مردم دنیا با مردم ما آشنا بشوند در آمریکا فکر می کنند ایران مثل سعودی هست
    • ميثم A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
      27 6
      لم دادي پشت اينترنت شعار نده پاشو برو مستقيم بجنگ اين حرفارو ميزني بعد ميگي چرا تحريم شديم
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
      22 5
      جو گیر نشو عزیزم همین اینترنتی که داری باهاش شعار میدی هم کار آمریکاییاست و اگه این نبود باید میرفتی حنجرت رو پاره میکردی تا دو نفر بشنون
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    12 2
    هرکس میتونه با دلیل ومنطق اشتباه بودن حرفاشو ثابت بکنه ن با شعار .گذشت زمان خیلی چیزا رو روشن میکنه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    18 4
    جای چارلز چاپلین هنرمند نابغه سینما و تئاتر خالی . او می توانست ، همانطور که هیتلر را پیش بینی کرد ، ترامپ را نیز به تصویر بکشد ...
  • بهداد DE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    15 16
    در توييتي گفته ايران كشوري بود كه داشت نفسهاي آخرشو مي كشيد ، در حال فروپاشي بود و بعد از چند ساعت توييت كرده كه در تمام اين مدت كه آمريكا داشته تو عراق پول خرج مي كرده ايران مشغول گسترش نفوذش تو عراق بوده چه جوري ممكنه كه يه كشوري كه به قول شما در حال فروپاشي بوده بتونه همزمان تو يه كشور ديگه نفوذ كنه و به تمام دنيا پول و سلاح بفرسته؟ اين چند چنده با خودش؟
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
      4 3
      خب عزیز دل برادر با همین سیاستها و در عین حال منزوی بودن در مسیر نابودی بود
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    28 6
    دوستان عزیز لطفا" از کلمه مرگ استفاده نکنید چه برای دولت ها چه برای مردم ما ایرانی هستیم وآریایی و دارای عزت نفس لطفا" دهانتان را با این جملات بد حال نکنید ما تا دنیا هست و این گونه انسانها فرهنگمان پاسخ دهنده است.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    1 1
    دنیا در مقابل سیاسی های متقلب و کثیف در حال تغییر به اندیشه های رک و گویا هست برگزیت انگلیس ترامپ امریکا و نوبت به فرانسه و ایران و دیگر کشورها میرسه به عنوان یک ایرانی از مواضع ترامپ در همه زمینه ها حمایت میکنم