ایرنا نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، اقدام شبکه ایران اینترنشنال در پخش مصاحبه سخنگوی گروهک تروریستی که مسئولیت حادثه مرگبار امروز (شنبه) در اهواز را برعهده‌گرفته است نقض صریح قانون و نماد آشکار حمایت از تروریسم خواند.

بعیدی نژاد روز شنبه در پیامی توییتری نوشت: شبکه ایران اینترنشنال در اقدامی بی‌شرمانه مصاحبه‌ای از سخنگوی گروه تروریستی که امروز افراد زیادی را به خاک و خون کشید پخش کرد.

وی افزود: سفارت ایران در لندن ضمن محکومیت این اقدام، برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس( آفکام) با این اقدام به‌عنوان ترویج تروریسم و خشونت را پیگیری فوری خواهد کرد.

حمید بعیدی‌نژاد

در واکنش به انتقاد بعیدی نژاد، حساب توییتری شبکه ایران اینترنشنال اقدام خود را این‌گونه توجیه کرد: آقای بعیدی نژاد، ایران اینترنشنال مصاحبه با سخنگوی «جنبش الاحواز» را پس‌ازآن انجام داد که رسانه‌های ایران این اقدام را به این گروه نسبت دادند. هدف ما ایفای مسئولیت حرفه‌ای و کسب واکنش رسمی این گروه بوده و مجری شبکه، سخنگوی این گروه را درباره این اقدام به چالش کشید.

بعیدی نژاد در پاسخ به توییت این شبکه نوشت: پس با آگاهی کامل این مصاحبه شرم‌آور را با نماینده این گروه تروریستی انجام دادید و به آن‌ها برای توجیه رفتار وحشیانه خود تریبون و فرصت کافی فراهم کردید. ما حتماً این نقض صریح قانون را به‌عنوان اقدامی در حمایت از تروریسم و خشونت با دولت انگلیس و آفکام پیگیری خواهیم نمود.

 یک گروه مسلح تروریستی که ظاهراً وابسته به گروهک تجزیه‌طلب الاحواز بوده است روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس نظامیان جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم بی‌دفاع شد.

گفته می‌شود تا این لحظه تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به بیش از 20 رسیده است.

همچنین بیش از 53 تن نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده‌اند که به بیمارستان‌های اهواز منتقل‌شده و تحت درمان قرارگرفته‌اند.

در همین حال وزیر امور خارجه ایران در توئیتر نوشت: جمهوری اسلامی حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها را مسئول حمله در اهواز می داند. ایران برای دفاع از جان مردم پاسخی سریع و قاطع به تروریست ها می دهد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارن A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 1
    چند تا شبکه هستنند که طی یکی دو سال اخیر تاسیس شده اند: ایران فردا، ایران اینترنشنال، و شبکه آزادی که مستقیما برخی مجریهای صدای آمریکا درآن گزارشگری میکنند و غیره... اما شبکه ایران فردا کاملا مشخصه که توسط سعودی ها حمایت مالی میشود فقط کافیست به صحبتهای این آقای همیشه منافق توجه بفرماید همیشه از عربستان تمجید و تعریف میکنه ، ایران اینترنشنال یه شبکه نسبتا" بهتری هست .سعی میکنه حرفه ای عمل کنه .من فکر میکنم یه اشتباه محاسبه بوده که به این گروه لجن تروریستی فرصت مصاحبه داده است .احتمالا خواستند که نرخ و فراوانی بینندگانشون را بالا ببرن.. مسولین این شبکه باید در ترسیم مرزهای اخلاقی، انسانی و ملی خیلی دقت داشته باشند. لعنت به تروریست ها و حامیان آنها اسراییل و عربستان...
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 0
    ایران نشنال به ایران خیانت کرد
  • امیر علی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    پارازیت بندازید روش