مهر نوشت:مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تامین ۷۰ درصد گاز کشور در این مجتمع خبر داد و گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی آمادگی کاملی برای تامین گاز کشور در فصل سرد سال را دارد.

مسعود حسنی صبح شنبه در نشست بررسی وضعیت تولید در پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و در فصل زمستان با تولید پایدار گاز انرژی را برای نقاط مختلف کشور تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد از گاز کشور در این مجتمع تولید و وارد شبکه سراسری می‌شود، اضافه کرد: با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی، سهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید گاز کشور به ۸۲ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید روزانه ۷۰۰ بشکه میعانات گازی در این مجتمع، خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای میزان تولید میعانات گازی به روزانه یک میلیون ۴۰ هزار بشکه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی‌های جم، پارس، کاویان و مروارید روزانه هشت هزار تن محصول تولیدی اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی را دریافت و مصرف می‌کنند که گاها این مصرفه به ۱۰ هزار تن در روز نیز رسیده است.

حسنی بیان کرد: در فصل سرد از همه ظرفیت‌ها برای تامین گاز پایدار مورد نیاز خانوارهای ایرانی در نقاط مختلف کشور استفاده می‌کنیم و امیدواریم با بهترین کیفیت این خدمات ارائه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =