دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی، با بیان اینکه جشنواره استانی به خواست و همت اهالی تئاتر برگزار می شود، گفت: هرکس که در راس مجموعه قرار بگیرد، خواسته و ناخواسته این جشنواره برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، بابک نهرین در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه 12نمایش توسط شورای نظارت به بخش رقابتی راه یافته بودند، گفت: برخی گروه‌ها شرایط حضور در جشنواره را نداشتند و برخی‌ها انصراف دادند.

وی ادامه داد: نمایش تیغ کهنه اثر یعقوب صدیق جمالی بخاطر عدم اجازه نویسنده نتوانست در جشنواره حضور یابد همچنین خانم نازیلا ایرانزاد بنام بخاطر همزمان بودن اجرای عمومی نمایش آجی و کول به صورت منطقی طی نامه‌ای از جشنواره انصراف داد.

نهرین توضیح داد: نمایش خانم زهرا خدابنده از میانه و محمد یوسفی از مرند بخاطر اینکه حداقل 5 اجرای عمومی نداشتند نتوانستند در جشنواره حضور یابند. دو گروه نیز صرفا در فضای مجازی انصراف‌شان را اعلام کردند و بخاطر اینکه رسما انصراف‌شان را به انجمن اعلام نکردند از نظر ما این انصراف قبول نیست.

وی در ادامه از حمایت‌های مدیرکل و معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان، دانشگاه نبی‌اکرم (ص)، شهرداری کلانشهر تبریز و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قدردانی کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: این جشنواره با همت و خواست هنرمندان برگزار می‌شود و هرکس که در راس مجموعه قرار بگیرد، خواسته و ناخواسته این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: اعضای جدید هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی این‌بار از تمام استان انتخاب شده است و در واقع انجمن هنرهای نمایشی، سمبل تئاتر استان آذربایجان شرقی است چراکه معتقدیم آذربایجان شرقی فقط تبریز نیست و باید از نمایندگان سایر شهرستان‌ها حمایت کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم.

نهرین با بیان اینکه تئاتر تبریز در سایه اتحاد و همدلی ارتقا می یابد، تشریح کرد: در هر خانواده مشکلاتی بروز می‌دهد اما مهم این است که اعضای خانواده تئاتر با هم متحد باشیم، از دست هم بگیریم و مشکلات‌مان را بین خودمان حل کنیم.

وی همچنین از افزایش ساعات کاری ساختمان تئاتر شهر تبریز از ساعت 8صبح الی 12شب خبر داد و گفت: از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستاریم مجوز افزایش ساعات کاری را صادر کند تا شاهد پویایی هرچه بیش‌تر این مجموعه باشیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خواست که برای مرمت ساختمان تئاتر شهر تبریز نیز تدابیری اندیشیده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام اهالی تئاتر را به اتحاد دعوت می‌کنم و راه‌حل مشکلات ما این است که تنها هدف‌مان تئاتر و ارتقا آن باشد.

بابک نهرین

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =