توجه به کیفیت و میزان اثربخشی فعالیت‌ های حوزه اجتماعی، ضروری است

سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت و میزان اثربخشی فعالیت ‌ها و برنامه ‌های حوزه اجتماعی، گفت: در حوزه کاهش آسیب ‌های اجتماعی باید برنامه ‌هایی که قابلیت اجرایی دارند، اولویت ‌بندی شده و میزان اثربخشی آنها در جامعه بررسی شود؛ چرا که میزان تاثیر فعالیت‌ ها مهم‌ تر از کمیت آنهاست.

به گزارش خبرآنلاین؛ کریم‌اله شعبانی در جلسه شورای اجتماعی استان، با بیان اینکه تلاش در جهت کاهش آسیب ‌های اجتماعی باید با جدیت تمام صورت پذیرد، اظهار کرد: محدودیت منابع مالی، دلیل بر توقف فعالیت در این حوزه نیست، چرا که با حداقل امکانات می ‌توان حداکثر بازدهی را به دست آورد. لذا دستگاه‌ هایی که وظیفه آنها فعالیت در جهت کاهش آسیب‌ های اجتماعی است، باید به‌ صورت برنامه ‌محور عمل کرده تا فعالیت‌ هایشان به نسبت دریافت اعتبار و منابع مالی، خروجی موثر و مطلوبی داشته باشد.
وی افزود: تشکیل کارگروه ‌های تخصصی طلاق، خشونت، حاشیه ‌نشینی و مفاسد اقتصادی-اجتماعی، اقدام مناسبی است؛ چرا که کارگروه ‌ها می ‌توانند به ‌صورت جزئی به موضوعات پرداخته و نسبت به آنها تصمیم‌ گیری نمایند.
شعبانی با بیان اینکه تابستان، بهترین فصل جهت برنامه‌ ریزی برای فعالیت ‌های نشاط آور اجتماعی است، خاطر نشان کرد: در این راستا ضروری است برنامه‌ های نشاط آور اجتماعی با صَرف کمترین هزینه ‌ها برگزار شود؛ به‌ گونه ‌ای که صرفا با فراهم کردن محل برگزاری و تامین امنیت و نیازهای اولیه، فضای دلنشینی برای اقشار مختلف جامعه ایجاد شود.
سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه آموزش، ورزش، مشاوره، مساجد، مدارس و پایگاه ‌های بسیج، هر کدام ظرفیت مناسبی در حوزه ‌های مختلف هستند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ‌ها نیازمند انجام اقدامات کارشناسی است که باید با شناسایی ظرفیت‌ ها و برای استفاده مطلوب و ثمربخش از آنها، برنامه‌ ریزی شده و برنامه ‌های نشاط اجتماعی آور در محلات، مساجد و پایگاه‌ ها اجرایی شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه گستره فعالیت ‌ها باید وسیع ‌تر و جامع‌ نگر باشد، گفت: برای مثال تیم‌ های سیار آموزش فنی و حرفه ‌ای می‌ توانند به روستاها اعزام شده و آموزش ‌های لازم را به نوجوانان و جوانانی ارائه دهند که امکان مراجعه به شهرها ندارند؛ چرا که بررسی ‌ها نشان می ‌دهد که آموزش، تاثیر زیادی بر رفتار دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =