۰ نفر
۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و نروژ در زمینه علوم اقیانوسی در دیدار سفیر این کشور با رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی مورد تأکید قرار گرفت.

 

لارس نوردروم سفیر نروژ با بهروز ابطحی رئیس و حمید علیزاده لاهیجانی معاون پژوهش و فناوری این پژوهشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابطحی ضمن معرفی پژوهشگاه و بخش‌های آن و همچنین کشتی تحقیقاتی اقیانوس‌پیمای ایران، تعدادی از فعالیت‌های علمی پژوهشی پژوهشگاه را تشریح و آمادگی پژوهشگاه را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی نروژ در حوزه علوم دریایی و اقیانوس‌شناسی اعلام کرد.

نوردروم نیز با اشاره به شاخص بودن این کشور در مطالعات اقیانوسی و فناوری‌های دریایی، مطالبی را در خصوص اهمیت منابع و محیط‌زیست دریایی و قرارگیری آن در اولویت‌های سیاست نروژ تشریح کرد.

در این دیدار ، موضوعاتی از قبیل آلودگی‌های محیط‌های دریایی ازجمله آلودگی‌های پلاستیکی در دریاها، پرورش ماهی در قفس، فناوری‌های استحصال انرژی از دریا و آب‌شیرین‌کن‌ها، نحوه همکاری در زمینه تحقیقات و آموزش علوم و فنون دریایی و غیره موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این دیدار رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی برای شرکت در همایش ' آب‌های سالم، مردم سالم' که با حمایت کشور نروژ در سازمان خواروبار جهانی (فائو) در تاریخ 5 جولای 2018 میلادی برگزار می‌شود، دعوت شد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =