باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: به گزارش وال استریت ژورنال، امانوئل مکرون قصد دارد از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای مطرح کردن مجدد پیشنهاد برجامی خود استفاده کند.

این روزنامه گزارش داد: هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اولین گردهمایی سران آمریکا و اروپا و همچنین ایران بعد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) است.

گفته می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد بخش اعظم سخنرانی خود در این نشست را به موضوع ایران اختصاص دهد، اما از طرف دیگر اروپایی‌ها قصد دارند با موضع آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و احیای تحریم‌ها علیه این کشور مخالفت کنند. علی‌رغم اینکه در ماه‌های گذشته کشورهای اروپایی به صورت علنی مواضع آمریکا در قبال برجام و خروج یکجانبه این کشور از توافق هسته‌ای را محکوم کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند راهکارهایی عملی برای این موضوع ارائه کنند.


وال استریت ژورنال نوشت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد «تقویت برجام» را تکرار کند. او این پیشنهاد را که از آن به عنوان «توافق مکمل برجام» نیز یاد می‌شود چند ماه پیش مطرح کرد. فرانسه پیشنهاد داده بود آمریکا به تعهدات برجام پایبند بماند و همه طرف‌ها در زمینه  محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به تفاهمی مشترک برسند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =