خواننده پاپ می‌گوید کاری که سالار عقیلی برای تیم ملی خوانده را گوش نکرده اما بهتر است این قبیل کارها را یک خواننده پاپ اجرا کند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: گفت‌وگوی ما با مجید اخشابی را در ادامه بخوانید:

شما قطعه‌ای كه سالار عقیلی برای تیم ملی خوانده را گوش كرده‌اید؟
این كار را گوش نكردم و تمایل هم ندارم در مورد آن صحبت كنم.

به نظر شما آهنگ تیم ملی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
اول این را بگویم كه از آقای علیرضا قربانی كه خیلی هوشمندانه و خردمندانه از خواندن سرود تیم ملی انصراف دادند، تشكر می‌كنم. كار برای تیم ملی كاری است كه ظرفیت موسیقی ایرانی نیست و اشعار خاصی می‌خواهد. كمتر هنرمندی قید این موقعیت را می‌زند اما آقای قربانی با منطق، درایت و خرد چشم‌پوشی كرد و من این كارشان را پسندیدم. به نظرم خیلی از موسیقی‌ها این ظرفیت را ندارند كه بیانگر مسائل اجتماعی امروز باشند. باید سطح موسیقی و شعر تنزل پیدا بكند و دستمایه كاری فصلی شود و به همین دلیل موسیقی پاپ انتخاب بهتری برای سرود تیم ملی است.

یعنی شما با موسیقی سنتی در مورد این قبیل كارها مخالفید؟
این را باز هم تأكید می‌كنم که من کار آقای سالار عقیلی را نشنیده‌ام و نظری هم نمی‌دهم و فیدبک‌ها در این زمینه مشخص می‌کند که کار خوبی بوده است یا نه اما ظرفیت‌های موسیقی پاپ در این مقوله بهتر عمل می‌كند. من در زمان جام جهانی‌ ۲۰۰۶ قطعه‌ای ساختم با نام «ای ایران» که با وجود اینکه ‌ساز و کار پخش آهنگ‌ها به گستردگی الان نبود اما بازتاب خوبی داشت و جزو کارهای ماندگاری شد که در هر موفقیتی که نصیب ایران می‌شود، آن را پخش می‌کنند.

به نظر شما چه مدل كارهایی در این زمینه ماندگار خواهد شد؟
اگر کارهای خوبی تولید شود که با سوژه و ورزش و تلاش و پویایی و سلامت تطبیق داشته باشد و تمامی جزئیات رعایت شده و در نهایت جذابیت و زیبابی داشته باشد، کاری ماندگار خواهد شد.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1 1
    این آقا اصلا می دونه موسیقی ایرانی چیه ؟ سرود ای ایران مرحوم بنان شنیده ؟ یا سرودهای اول انقلاب استاد شجریان رو شنیده ؟ اینها تو مایه های موسیقی ایرانی اند که شور و حال خاصی دارند . قضیه اینه که از تمام ظرفیت موسیقی ایرانی استفاده نمی شه نه اینکه موسیقی ایرانی ظرفیتش رو نداره .
  • بی نام IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    3 0
    اقای اخشابی به مرحمت آقایان مدیر در مرکز موسیقی کلی کار آبکی و 1 بار مصرف تولید کرده برای نقد بهتر است از کارشناسان خبره و با سواد استفاده شود.
  • بی نام A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    2 0
    چه عقده ای و بچگانه اظهار نظر کرده