برای ثبت طرح صنعتی باید چه مراحلی را طی کنیم ؟

در پاسخ به این سوال اول باید بدانیم طرح صنعتی چیست ؟طرح صنعتی به شکل و ظاهر یک محصول اشاره دارد ، مانند ویژگی های زیبایی شناختی که فرد آن را طراحی کرده است و می خواهد به ثبت برساند .

آنچه که در ثبت طرح صنعتی اهمیت زیادی دارد،نوآوری در ظاهر و فرم طرح و دیگری کاربرد عملی طرح است .

مراحل ثبت طرح صنعتی :

§        ثبت طرح  صنعتی مستلزم ارائه اظهارنامه

§        مدارک هویت متقاضی وطراح

§        اگر طرح دو بعدی باشد 5 نمونه از طرح گرافیگی از تمامی زوایا

 

برای تمدید ثبت طرح صنعتی ،مالك طرح صنعتي مي‌تواند با پرداخت هزينه تعیین شده توسط قانون ، درخواست تمديد اعتبار ثبت طرح صنعتي را براي دو دوره ی پنجساله متوالي ديگر بنمايد.

برای جستجو طرح های صنعتی ثبت شده به اداره مالکیت صنعتیبروید و استعلام طرح صنعتی را انتخاب کنید تا نتایج را به شما نشان دهد .

در قانون حمایت از مالکیت فکری و معنوی از حقوق مربوط به خلاقیت های فکری در زمینه های متفاوت که شامل ثبت ایده فکری ، ثبت اختراعات و طرح های صنعتی می شود دفاع شده اسن که افراد سودجو نتوانند از حق انتحصاری افراد مبتکر سوءاستفاده کنند.

تفاوت طرح صنعتی با اختراع چیست؟

در واقع طراح یک طرح صنعتی یک محصولی ارائه می دهد که از دید مصرف کننده کاربردی ،شکیل و زیبا باشد ؛ اما بر عکس در  اختراع انچه اهمیت زیادی برای مخترع دارد نهایت کسب نتیجه مورد نظر از عملکرد اختراع از نظر فنی است .

ثبت طرح های صنعتی ثبت ایده فکری و اختراعات به دست یک وکیل متخصص اداره مالکیت صنعتی در ایران توسط ثبت فردا به صورت تخصصی انجام می شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =