۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
چاپ دوم «پی‌یر و لوسی» رومن رولان در بازار

ترجمه رمان «پی‌یر و لوسی» نوشته رومن رولان که درباره صلح طلبی و انسان گرایی است، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رمان «پی‌یر و لوسی» نوشته رومن رولان با ترجمه مینو مشیری به تازگی توسط نشر نو به چاپ دوم رسیده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه ادبیات داستانی معاصر» است که توسط این ناشر چاپ می‌شود.

رومن رولان، نویسنده فرانسوی، فقط رمان نویس نبوده است. او نمایشنامه، مقاله، زندگینامه، تحقیق درباره هنر و نوشته‌هایی درباره موسیقی شناسی نیز در کارنامه دارد. او متولد سال ۱۸۶۶ در شهر کلامسی فرانسه بوده و کار نویسندگی را از سال ۱۹۱۲ به طور تمام وقت دنبال کرد. رولان تا پیش از آن، به تحصیل و گرفتن دکترای تاریخ اپرای اروپا مشغول بود.

ویژگی تمام نوشته‌های رولان، صلح‌طلبی و انسان گرایی است. «ژان کریستف»، «جان شیفته»، «پی‌یر و لوسی» و «کولا برونیون» رمان‌هایی هستند که رولان منتشر کرده است. او در سال ۱۹۱۵ به خاطر نوشتن مقالات و رمان «ژان کریستف» برنده جایزه نوبل ادبیات شد. او در سال ۱۹۳۵ با دعوت ماکسیم گورکی به مسکو رفت و با استالین دیدار کرد. رولان سعی داشت در این سفر به عنوان سفیر اندیشمندان فرانسه در شوروی رفتار کند و علی‌رغم تمایل به اندیشه‌های مارکس، در بازگشت از شوروی علیه استالین و حکومت کمونیستی شوروی مقاله های زیادی نوشت.

رمان «پی‌یر و لوسی» یکی از آثار این نویسنده است که در آن آرمان‌های صلح طلبانه و انسان دوستانه‌اش در جهانی خالی از خشونت تجلی پیدا می کنند.

موضوع «پی‌یر و لوسی» عشق بین دو جوان در سال‌های جنگ جهانی اول است. بستر زمانی این رمان هم، چهارشنبه شب ۳۰ ژانویه تا جمعه مقدس ۲۰ مارس ۱۹۱۸ است. چاپ اول ترجمه مینو مشیری از این رمان در سال ۹۳ منتشر شد و حالا به چاپ دوم رسیده است.

چاپ دوم این رمان با ۱۰۳ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه شده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =