ایسنا نوشت:‌ یک نویسنده مطرح یمنی برای امرار معاش ناگزیر شد کتابخانه خود را با ۸ هزار عنوان کتاب به حراج بگذارد.

«محمد القاعود» که یکی از مشهورترین نویسندگان کشور یمن محسوب می‌شود پس از این که در دوسال اخیر نتوانسته به سبب تجاوز ائتلاف عربستان سعودی و چندین کشور عربی به یمن هیچ درآمدی داشته باشد، کتابخانه شخصی خود را با ۸ هزار جلد کتاب برای به دست آوردن پول کافی جهت اجاره خانه و تهیه غذا برای خانواده‌اش به حراج گذاشت.

«القاعود» ۴۰ ساله که تاکنون ۱۳ کتاب نمایش‌نامه، شعر و داستان کوتاه به چاپ رسانده است گفت که این کتابخانه شخصی را در طول سه دهه جمع‌آوری کرده است اما به دلیل این که در دو سال اخیر و با شروع جنگ‌های داخلی در یمن از مارس ۲۰۱۵ هیچ درآمدی نداشته مجبور به خداحافظی با کتابخانه ارزشمند خود شده است.

این نویسنده یمنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "رنجی که می‌کشیم و شرایطی که در کشور دوست‌داشتنی‌امان داریم دیگر قابل تحمل نیست. چهار فرزندم در معرض شرایط بسیار دشواری هستند و من تنها راه برای بهبود شرایطشان را در فروش کتاب‌هایم یافتم. بنابراین تصمیم گرفتم کتابخانهام شامل ۸ هزار کتاب فرهنگی و علمی را به فروش برسانم. ۲۰ درصد کتاب‌ها در محل زندگیم هستند و سایر آنها در یک کتابخانه خصوصی در خارج از صنعا نگهداری می‌شوند. از خانواده‌ام برای انجام این کار عذرخواهی می‌کنم. هرگز فکر نمی‌کردم روزی مجبور به انجام چنین کار دردناکی شوم.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعود و با حمایت آمریکا از سال ۲۰۱۵ با حمله به یمن تاکنون موجب کشته‌شدن هزاران نفر شده و شرایط زندگی بسیار دشواری را برای غیرنظامیان در این کشور ایجاد کرده است.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    8 0
    نه اینکه از این موارد در ایران نیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟