۱ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰

باور نکردنی است اما واقعیت دارد.

واعظی که این روزها تریبون‌های رسمی نظام بی‌دریغ در اختیار او قرار می‌گیرد تا آموزه‌های دینی و انقلابی را ترویج کند صراحتاً گفته: قرآن صریحا می‌گوید علت بعثت انبیا درگیری با طاغوت است اما بین ما مشهور شده که اخلاق است! در ادامه هم فرموده‌اند تمام درگیری انبیا بر سر مسائل سیاسی بوده نه بر سر برگزاری کلاس اخلاق! و این جمله طلایی را هم اضافه کرده‌اند: رسول خدا یک سیاستمدار بزرگ بود که به دنبال قدرت بود، چون نجات بشر بدون قدرت امکان ندارد!

می‌خواستم حدیث مشهور انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق را گواهی بیاورم بر بطلان دعاوی مذکور، که دیدم حاج آقا زرنگ‌تر از این حرف‌هاست و در همین نطق درخشان و انقلابی‌اش متذکر شده که این حدیث اصلا سند محکم و درست و حسابی ندارد. خواستم به زندگی و سیره پیامبر رحمت اشاره کنم که دیدم چه کاری است؟

یعنی حاج آقا که ریشش را در راه اسلام سفید کرده آن چهار تا کتابی را که من زندیق خوانده‌ام نخوانده؟ و اصلا اگر قرار باشد پاسخ ایشان از چنین منظری تدارک دیده شود بهتر از من آقای محمد مهاجری چنین کاری را در خبرگزاری خبرآنلاین انجام داده. با عنوان: «کاسبی این روحانی کماطلاع» که پیشنهاد می‌کنم حتما بخوانیدش. من اما ترجیح می‌دهم در این فرصت کوتاه آن حکایت شگفت را از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی روایت کنم و دلخوش باشم که آن کس است اهل بشارت که اشارت داند:
دید احمد را ابوجهل و بگفت
زشت نقشی کز بنی هاشم شکفت

گفت احمد مر ورا که راستی
راست گفتی گرچه کار افزاستی

دید صدیقش بگفت ای آفتاب
نی ز شرقی نی ز غربی خوش بتاب

گفت احمد راست گفتی ای عزیز
ای رهیده تو ز دنیای نه چیز

حاضران گفتند ای صدرالوری
راست گو گفتی دو ضدگو را چرا

گفت من آیینه‌ام مصقول دست
هر کسی در من همان بیند که هست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    3 1
    پس طبق قرائت حاج آقا پیامبر رحمت بودن حضرت مصطفی ع شایعه کافران ومنافقان است خدا رحمت کند مهندس بازرگان را اوایل انقلاب به استناد همین حدیث گفت : پیامبر بدنبال قدرت طلبی دنبوی نبوده وهدفش ازرسالت تهذیب اخلاق بوده امثال این حضرات چنان الم شنگه ایی براه انداختند.....
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    6 1
    به به. حظ بردم از این شعر. دقیقا به جا بود. پناهیان هم دنبال قدرت می دوه و دین فقط براش ابزاره.
  • شمس تبریزی A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    11 1
    سلام آقا سید. بر اساس نوشته شما فهمیدم پناهیان چه گفته و اصل سخنان ایشان را نخوانده ام. اگر چنین چیزی گفته باشد، اشتباه نکرده و در حقیقت بر پایه آیه 36 سوره نحل سخن گفته. در این آیه میخوانیم که «و لقد بعثنا فی کل امة رسولا ان اعبدوالله واجتنبوا الطاغوت ....» پس بر اساس نص این آیه، فلسفه بعثت انبیا خواندن مردم به سوی الله و درگیری با طاغوت بوده. آن حدیث هم که شما ذکر کردید نه تنها در تعارض با این آیه نیست بلکه در راستای آن است، چرا که مکارم اخلاق تمام نمیشود مگر در مبارزه به طاغوت. اصلا یکی از نشانه های اتمام مکارم اخلاق در فرد این است که چه موضعی در مقابل طاغوت داشته باشد. اگر اهل مبارزه با طاغوت نیست یعنی در مکارم اخلاقی نقص دارد. ایام بکام و عزت مستدام
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    3 3
    امثال پناهیان به دنبال مشروعیت بخشیدن به قدرت طلبیهای افراد قماش خودشان هستند و در این راه حتی حاضرند حدیثهای متقن و مسنحکم را زیر سوال ببرند و در عوضش یک سری روایات ساختگی و توجیهات خنک را به خورد مردم بدهند
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    2 1
    1 حرف های مثل شهید بهشتی ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگلان قدرت با این حساب، فریب کاری نبوده؟ 2از 260 سال عمر امامت دوازده امام معصوم چرا فقط به چهارسال و نه ماه و یک روز امامت/ خلافت حضرت علی علیه السلام منتهی شده است؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    2 0
    اقای موسوی برو تابناک مطلب بنویس خبر انلاین نظرارو نم چرا نمیزاره
  • بی سواد A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    3 0
    آقای موسوی همچنان در طبل انفعال و توجیه ترس و لرز می کوبید و می نالید ..... اخلاق بدون سیاست به چه درد می خورد . غایت تمام اخلاقیات برای کسب قدرت همه جانبه برای مقابله با بداخلاقی و جنایات استکبار است . آیا در این هم شک می کنید ؟؟؟ یا شخصیت افراد سخنگو برایتان بد جلوه می کند ؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    3 1
    مسولین خبرانلاین حتی سایت الف هم نظرات رو منعکس میکنه