۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

ایلنا نوشت:معاون اول رییس جمهور گفت: بانک ها موظف شده‌اند مابه‌التفاوت نرخ ارز کالاهای اساسی و دارو را به ازاء هر دلار، ۴۰۰ تومان به تجار و واردکنندگان پرداخت کنند.

 اسحاق جهانگیری امروز «چهارشنبه» در ادامه سلسله جلسات اقتصادی ساماندهی امور ارزی با اشاره به تداوم ورود کالاهای اساسی به کشور، گفت: دولت ما به التفاوت ارز کالاهای اساسی و دارو را به سرعت پرداخت خواهد کرد و بانک ها موظف شده‌اند نسبت به پرداخت مابه التفاوت ارز کالاهای اساسی و دارو را به ازاء هر دلار، ۴۰۰ تومان به تجار و واردکنندگان پرداخت کنند و واردکنندگان نباید در این زمینه هیچگونه نگرانی داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از تحولات اخیر بازار ارز و سکه اظهارداشت: ورود تدریجی بنگاه های اقتصادی به نظام یکپارچه معاملات ارزی «نیما»، بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، شیب نزولی قیمت سکه، کاهش قاچاق لوازم خانگی و قطعات خودرو، بهبود مدیریت ارز کشور از نتایج مطلوب سیاستهای نوین ارزی است که باید با دقت و سرعت ادامه یابد.

جهانگیری با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تامین کالاهای مورد نیاز جامعه به ویژه برای ماه مبارک رمضان و پُر بودن انبارها از کالاهای اساسی ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به تحولات اخیر و حمایت های دولت از صادرکنندگان میزان صادرات کشور در سال ۹۷ از سال قبل پیشی گیرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: کارگروه ویژه رصد بازار ارز باید روزانه تشکیل جلسه دهد و برای حل مسائلی که ممکن است در خلال اجرای سیاست ها پیش بیاید راهکار تهیه و بلافاصله تصمیم گیری و برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کند.

در این جلسه شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با ارائه گزارش از روند صادرات و واردات کشور گفت: روند واردات و صادرات کشور روند مطلوب و مناسبی است و میزان واردات کالاهای اساسی قابل توجه است و هیچگونه نگرانی از بابت کالاهای اساسی بخصوص کالاهای مورد نیاز جامعه برای ماه مبارک رمضان نداریم و انبارهای کشور از کالاهای اساسی پُر است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن آنکه ستاد تنظیم بازار نیز بر قیمت کالاها نظارت کافی دارد و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    0 0
    حالا خواهیم دید چقدر افزایش خواهد داشت