ایسنا نوشت: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران نشان داد متعهد به قراردادهای بین‌المللی و ملتی قاطع در دفاع از خود است، اما آمریکایی‌ها در مقابل ما را به خاطر انتخاب استقلال تحریم می‌کنند و ‌حتی اجازه ورود دارو به ما نمی‌دهند اگر در مقابل این یاغی گری تلاش نکنیم شاهد ظهور هیتلرهای جدید خواهیم بود.

امیر حاتمی در مراسم اختتامیه‌ چهارمین همایش بین المللی آسیا پاسیفیک طب رزمی که صبح دوشنبه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه «کشور ما اولین منشور حقوق بشر را تدوین کرده که سال‌های سال منطق عملکرد آن بوده است»٬ اظهار کرد: برگزاری این کنگره در سرزمین شهیدان و پزشکان بزرگ و در کشوری که در مکتب مردم آن نجات جان یک انسان به نجات جان همه انسان‌ها تعبیر می‌شود نشان دهنده دانستن قدر و منزلت اهداف این کنگره و اقدامی ارزشی برای نشان دادن ارزش انسان‌ها در جهان پر از جنگ‌ امروز است.

وی گفت: کشور ما قربانی سلاح‌های شیمیایی و انواع بمب‌ها بوده است و پس از سه دهه خانواده‌های ایرانی آثار این حادثه را می‌بینند و از آن رنج می‌کشند؛ از طرفی سامانه درمانی کشور ما هزینه‌های زیادی را برای مداوای این مصدومان پرداخته است.

اهم اظهارات حاتمی به شرح زیر است:

* همه جهان باید با کشورهایی که قصد دارند با قانون شکنی بر طبل جنگ ‌بکوبند مقابله کنند و اجازه ندهند برخی کشورهای دنیا را به سمت جنگ سوق دهند.

* امروز شاهد قانون گریزی برخی کشورها هستیم و همه شاهد بودند که آمریکایی‌ها چگونه قرار دادها را زیر پا گذاشتند و دنیا شاهد بود ایران چگونه حسن نیت خود برای حل بحران ساختگی هسته‌ای را نشان داده است و ایران نشان داد متعهد به قراردادهای بین‌المللی و ملتی قاطع در دفاع از خود است، اما آمریکایی‌ها در مقابل ما را به خاطر انتخاب استقلال تحریم می‌کنند و ‌حتی اجازه ورود دارو به ما نمی‌دهند اگر در مقابل این یاغی گری تلاش نکنیم شاهد ظهور هیتلرهای جدید خواهیم بود.

* امروز جمهوری اسلامی ایران تمام توانمندی طب رزمی خود را به نمایش گذاشته است تا دیگران از درد و رنج جنگ بهره نبرند؛ ما نمی‌خواهیم کشورهای دیگر مانند ما صدها هزار جانباز داشته باشند و از درد آن رنج بکشند.

امیر حاتمی

* کشورهای دارای سلاح شیمیایی باید خطاهای گذشته خود را جبران کرده و مجامع بین المللی باید دارندگان این نوع سلاح‌ها را محکوم کنند و لازم است جهان در مقابل جنگ افروزان اقدامی انجام داده و در مقابل نسل کشی و یاغی گری بایستد و در مقابل نسل کشی در یمن اقدامی انجام دهد.

* همکاران ما موفق شدند طی‌ دوره‌هایی تجربیات ایران در مقابله با سلاح‌های شیمایی را برای برخی کشورها به اشتراک بگذارند و ما آمادگی داریم برای اعضای این همایش نیز دوره‌هایی در این‌ زمینه برگزار کنیم.

* همچنین موفق شده‌ایم چند صد محصول مقابله با تسلیحات شیمایی پرتوی و زیستی را تولید کنیم. علاوه بر این در زمینه دامپزشکی رزمی هم‌ وزارت دفاع آمادگی همکاری را دارد.

* ما تحریم را به عنوان یک فرصت تلقی کردیم و این باعث شده که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداشته باشیم چراکه همه نیازهای دفاعی خود را در عرصه‌های مختلف رزم اعم از دریایی، هوایی و موشکی تولید می‌کنیم. نیروهای مسلح ما با اراده‌ای که دارند مقتدرانه در برابر هرکس که بخواهد علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند و شاهد استفاده از این سلاح‌ها دو نمونه اخیر آن در برابر تروریست‌هایی که در کردستان و اهواز مردم ما را شهید کردند بودیم.

 

سلامت کارکنان ارتش وابسته به اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی است

تسنیم نوشت:

در آستانه 24 مهرماه، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرلشکر موسوی فرمانده ارتش طی پیامی خطاب به حجت‌الاسلام محمد حسنی، تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است؛

برادر ارجمند حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی

ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

حضرت امام‌خمینی(ره) با صدور فرمان تاریخی تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی موجب بالندگی فزاینده "شجره طیبه" ارتش در فضای دیانت و معنویت شد و ارتشی را بنیان نهاد که به موازات ارتقاء سطح تجهیزات و توان نظامی به سلاح شکست ناپذیری ایمان نیز مسلح گشت و توطئه‌های فریب‌خوردگان و منافقینی که نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سر داده بودند به کلی خنثی شد.

خداوند بزرگ را به خاطر وجود سازمان مبارک عقیدتی سیاسی شاکر و سپاسگزاریم، سازمانی که معنویت محوری ارتش با او پا گرفته، سلامت کارکنان وابسته به اقدامات اوست و همواره تقویت‌کننده انضباط و سلسله مراتب بوده و هست.

ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران که به چهار ارزش "معنویت محوری"، "انضباط" "سلسله‌مراتب" و "سلامت کارکنان" شناخته شده، امروز بیش از هر زمان دیگری برکت سازمان عقیدتی سیاسی را در این چهار رکن و در ناکام گذاشتن دشمنان خبیث انقلاب اسلامی در جنگ روانی علیه ارتش و همه امور جاری حس می‌کند.

بر خود لازم می‌دانم مراتب قدردانی و تشکر عمیق خود و همرزمان فداکارم را از آن برادر ارجمند و همه عزیزان شاغل در سازمان عقیدتی سیاسی اعلام نمایم.

از درگاه خداوند سبحان توفیق تداوم خدمت جنابعالی و کلیه کارکنان متعهد و مسئول آن سازمان ارزشی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه توجهات و عنایات ویژه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تحت رهبری مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مسئلت می‌نمایم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

 

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =