۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ در بحبوحه ماجرای قتل جمال خاشقجی، رابطه مشاور و دامادش با محمد بن سلمان را مساله‌ای دردسرساز دانسته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، در میانه مساله قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، مقامات آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفته‌اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رابطه جارد کوشنر، مشاور ارشد و دامادش با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را مساله‌ای دردسرساز دانسته است.

 

کوشنر و بن سلمان

 

خاشقجی که یک روزنامه‌نگار اهل عربستان بود و در آمریکا زندگی می‌کرد و برای روزنامه واشنگتن پست مطلب می‌نوشت، آخرین بار دوم اکتبر و هنگامی دیده شد که برای دریافت اسنادی مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت. مقامات عربستان اعتراف کرده‌اند که او در نزاعی که در کنسولگری در گرفته، کشته شده است. با این حال این ادعا با شک و تردیدهای گسترده‌ای همراه است.

شواهد حاکی از آن هستند، خاشقجی که منتقد حکومت سعودی بوده، به دستور محمد بن سلمان و در راستای تلاش‌های او برای سرکوب مخالفانش کشته شده است.

دونالد ترامپ به خبرنگاران گفته است که توضیحات مقامات سعودی معتبر هستند و با اینکه هنوز برای در نظر گرفتن واکنشی علیه اقدامات عربستان تصمیم‌گیری نکرده اما هیچ مجازاتی نمی‌تواند بر فروش‌های تسلیحاتی آمریکا به ریاض تاثیرگذار باشد.

محمد بن سلمان و جارد کوشنر دیدارهای زیادی با یکدیگر داشته‌اند و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کوشنر در کابینه دولت ترامپ، بن سلمان را شریکی بالقوه در منطقه معرفی کرده است و کاخ سفید برای سیاست‌های خود در خصوص خاورمیانه روی رابطه محمد بن سلمان و کوشنر حساب کرده است اما گزارش‌ها حاکی از آن هستند که دولت آمریکا مطمئن نیست که این شراکت ارزش ارتباط با وجهه نامحبوب جهانی نظیر بن سلمان را داشته باشد.

شبکه سی‌ان‌ان هفته گذشته اظهار کرد که روابط پنهان کوشنر و بن سلمان نگرانی‌هایی را در میان مقامات دولتی آمریکا برانگیخته است.

یک سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به هیل گفته است که کوشنر "در روابطش با بن سلمان و سایر مقامات خارجی که با آنان ارتباط داشته، همیشه قوانین را به دقت رعایت کرده است".

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =