حمله هوایی روز پنجشنبه عربستان سعودی به یمن، منجر به مرگ ده‌ها کودک یمنی شد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ «خانواده‌ها از بیرون اتوبوس برای کودکان دست تکان می‌دادند.»

پنجشنبه قرار بود برای گروهی از کودکان یمنی روز جشن باشد، جشنی برای فارغ ‌التحصیلی از مدرسه تابستانی. فیلمی که از گوشی یکی از این کودکان گرفته شده بود نشان می‌داد که همکلاسی‌هایش در حال شادی در اتوبوس بودند و برای روزی که در انتظارشان بود بسیار هیجان داشتند.

‌وقتی فردی با خودکار قرمزی آن‌ها را حضور و غیاب می‌کرد، کودکان با خوشحالی پج پج می‌کردند.

اما چند ساعت بعد از گرفته شدن این فیلم، بیشتر همکلاسی‌های پسر بچه جان خود را از دست دادند. حمله هوایی عربستان‌ سعودی آن‌ها را کشت.

این کودکان اکثرا بین 6 تا 11 ساله بودند و قرار بود در روز جشن با اتوبوس به قبرستان شورشی‌ها سفر کنند، از معدود مناطق سرسبز یمن که هنوز نابود نشده است.

یهیا معلم 40 ساله کودکان در این رابطه توضیح داد: «به خاطر جنگ بیشر باغ‌ها و پارک‌ها نابود شده‌اند به همین دلیل زیباترین مناطق مساجد هستند.»

او ادامه داد: «آن‌ها برای این سفر بسیار هیجان‌زده بودند، این سفر تنها موضوعی بود که در چند روز گذشته درباره آن صحبت می‌کردند.»

آن‌ها فقط کودک بودند
فیلم‌های گرفته شده نشان توسط زید الحمران یکی از کودکان کلاس نشان داد که کودکان در حال قرآن خواندن بودند و بعد در قبرستان با هم دیگر بازی کردند  و بعد زید دوستانش را صدا کرد: «صبر کنید بیایید بازی کنیم.»

در پایان روز وقتی کودکان سوار اتوبوس شدند تراژدی مرگ آغاز شد. یهیا درباره آن لحظه گفت: «من یخ زده بودم، شروع به فریاد کشیدن کردم، ای مردم، ای خدای من آن‌ها فقط کودک بودند.»

از 51 نفری در این حمله هوایی کشته شدند، 40 نفر و از 79 نفری که زخمی شدند 56 نفر کودک بودند.

کودکان آسیب‌ دیده یمنی

عربستان: ما به اتوبوس کودکان حمله نکردیم!
اما دولت عربستان این موضوع را که به اتوبوس کودکان حمله کرده‌اند رد کرده. یکی از مسئولان عربستان در این رابطه به سی‌ان‌ان گفت: «حمله هوایی که به این اتوبوس شد به هدف حمله به یک هدف برحق انجام شده بود. نه این اتوبوس کودکان نبود، ما یک سیستم نشانه‌گیری استانداردی داریم.»

سازمان ملل گفت این اتفاق بدترین حمله به کودکان یمنی در سال 2015 بوده.

به همین دلیل آنتونی گوترش دبیرکل جدید سازمان ملل درخواست کرده که تحقیقات مستقلی روی این حمله هوایی انجام شود.

یمن درگیر بدترین بحران انسانی
جنگ یمن بزرگترین بحران انسانی است که جهان با آن درگیر است، به گفته سازمان‌ملل بیش از 22میلین نفر یعنی سه چهارم جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های اولیه هستند.

در این جنگ بیش از 10هزار نفر شهروندان کشته و 40 هزار نفر از آن‌ها هم زخمی شدند، همچنین 15میلیون نفر از جمعیت این کشور به آب تمیز دسترسی ندارند.

منبع: سی‌ان‌ان/ 13 اوت 2018

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =