ایسنا نوشت:‌ برخی از اعضای هیات دولت روز گذشته در حاشیه جلسه دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که بخشی‌هایی از آن را می‌خوانید.

 

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه، بیست و چهارم مرداد ۱۳۹۷) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

هنوز تاريخ حضور روحاني در مجلس مشخص نيست

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به آیین نامه داخلی مجلس از زمان اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور ایشان یک ماه فرصت دارند تا در مجلس حاضر شوند؛ هنوز تاریخ حضور ایشان در مجلس مشخص نیست. وی ادامه داد: تاریخ دقیق حضور آقای رئیس‌جمهور در مجلس هنوز تعیین نشده اما آن چیزی که مسلم است ایشان در موعد قانونی در مجلس ان‌شاءالله حضور پیدا خواهند کرد.

پرداخت پاداش‌ها و مطالبات گندم كاران

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه پاداش‌ها و مطالبات گندم کاران پرداخت شد و فردا (پنج شنبه)یارانه این ماه پرداخت می شود ،گفت: امیدواریم پرداختی‌های دولت منظم باشیم. وی در ارتباط با بسته اقتصادی مد نظر دولت اظهار کرد: همان طور که بیان شد این جزو تصمیات دولت است که به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کردند. در سفری که من به آذربایجان غربی و شرقی داشتم رئیس جمهور تماس داشتند و اصرار داشتند این بسته اقتصادی را زودتر تهیه کنیم.

مشكل كي‌روش حل مي‌شود

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جونان از در حال حل بودن مشکل کی‌روش با فدراسیون فوتبال خبر داد. وی در پاسخ به این پرسش که پیگیری انتشار لیست هایی درباره بدهی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به کجا رسیده است، گفت: ما از سال گذشته با سامان دهی دقیقی که درباره پرسپولیس و استقلال انجام دادیم هم در زمینه تامین منابع مالی اسپانسرینگ و هم سازمان دهی و پرداخت بدهی آنان، در حدود بیش از هشتاد درصد بدهی قطعی آنان  پرداخت شد و لیست هایی که متاسفانه مطرح می شود ادعاهایی از سوی افراد حقوقی و حقیقی است که باید این ادعا یا به تایید AFC برسد یا به تایید کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و هیچ مشکلی هم وجود ندارد.

سرما 11 ميليارد تومان خسارت به ميوه‌ها وارد كرد

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما کمبود میوه در زمینه‌ی میوه‌های سردرختی داریم که بخشی از مساله افزایش قیمت به این موضوع مربوط است، اما آنچه که دولت پیگیری می‌کند مربوط به کالاهای اساسی است که قیمت آن هم توسط سازمان بازرسی و حمایت پیگیری می‌شود تا در بازار به قیمت منطقی عرضه شود. وی در پاسخ به این پرسش که علت گرانی قیمت میوه و دلالی در این زمینه چیست و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی برای این موضوع چه اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: آنهایی که دولت دنبال می‌کند کالاهای اساسی است. میوه‌های سردرختی بخش عمده‌ای از آن متاثر از سرمایی است که در اواخر فروردین‌ماه داشتیم و خسارت سنگینی به باغداران ما زد که برآورد ما از این خسارت ۱۱ میلیارد تومان است.

در نرخ ارز دخالت نمي‌كنيم

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی گفت: ما بارها گفته‌ایم که روی نرخ ارز دخالت نمی‌کنیم و بازار خودش آن را تثبیت خواهد کرد. ویدر پاسخ به این پرسش که برای موضوع سود بانکی و حل مشکلات اقتصادی کشور چه کارهایی در بانک مرکزی انجام شده است ، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، اما الان نمی‌توانم آن را مطرح کنم و ان‌شاءالله اگر انجام شد اطلاع‌رسانی می‌شود.

پرونده خاموشي‌ها بسته شد

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: پرونده خاموشی تابستان سال ۱۳۹۷ بسته شده و از ۱۹ مردادماه خاموشی نداشته‌ایم. وی اظهار کرد: با توجه به مجموعه برنامه ریزی‌هایی که شد همکاری هموطنان انجام دادند هم در بخش خانگی و هم در بخش صنعت و کشاورزی خوشبختانه ما از جمعه (۱۹ مردادماه) که امروز پنج روز از آن موعد گذشته است خاموشی صفر داشته‌ایم. با توجه به کاهش دما پیش‌بینی ما این است که در این فصل دیگر پرونده خاموشی‌ها بسته شوند.

براي تامين دارو بيماري‌هاي خاص نگران نباشيد

محمدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: میزان تامین داروی بیماران خاص هیچ تغییری نمی‌کند و ما نباید در مردم نگرانی ایجاد کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت بهداشت نسبت به بودجه‌های اختصاص یافته به طرح سلامت اعتراضی داشته‌ یا خیر؟ اظهار کرد: نه ما هیچ اعتراضی نداشته‌ایم و سرانجام این طرح هم خوب خواهد بود.

تشكيل ستاد مبارزه با احتكار و اختفا كالا

محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، تصریح کرد:کالاهایی مورد نیاز عموم مردم که ممکن است با ارز دولتی وارد کشور شده به هیچ وجه نباید مورد احتکار و اختفا قرار گیرد. وی در پاسخ به این پرسش که در زمینه مبارزه با احتکار در حوزه توزیع کالاهای اساسی چه اقدامی قرار است انجام شود؟، گفت: ستادی را برای مبارزه با احتکار و اختفاء کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده و جزو مایحتاج عمومی مردم است ایجاد شده است. البته حتی سایر کالاهایی مورد نیاز عموم مردم هم که ممکن است با ارز دولتی وارد کشور شده به هیچ وجه نباید مورد احتکار و اختفا قرار گیرد و آنها هم حتما بر اساس ضوابط و مقررات موجود در قانون نظام صنفی و قانون حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تحت کنترل و نظارت هست.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =