چالش فرزندم کجاست حتی اگر یک بازی باشد اما چند نکته دارد که هر کاری می کنم اساسا ان ها را نمی فهمم.

مریم نوابی‌نژاد

اول اين كه چرا اكثر فرزندان اين افراد كه در دانشگاه هاي خوب هم تحصيل كرده اند كارهاي دولتي ندارند ، اين به معني اين است كه پارتي بازي نشده يا به معني عدم وجود كار مناسب با تحصيلات است يا به معني اين است كه فارغ التحصيلان دانشگاه هاي خوب كار پيدا نمي كنتد يا به معني اين است كه به دليل موقعيت پدران شان نيازي به كار كردن ندارند.

دوم اين كه يك جور مذمت زير پوستي در كار كردن جنس مونث در اين توضيحات وجود دارد كه دختران شان اگرچه تحصيلات بالا دارند اما رسيدگي به همسر و فرزندان شان را ترجيح مي دهند و با وجود تحصيلات پزشكي يا فوق ليسانس هاي معتبر يا خانه دارند و يا تدريس پاره وقت دارند چون تربيت فرزندان شان برايشان اولويت است.

اينجا پرسش هاي بي شمار ديگري مطرح مي شود:
اول اين كه سياستمداران عزيز هزينه ي تحصيل يك نفر در پزشكي و رشته هاي مهندسي يا هنر يا هر رشته ي ديگري بخصوص در دانشگاه هاي دولتي كه از خزانه هاي دولتي تامين مي شود فقط براي نوشتن در رزومه ها و جواب دادن به پرسش هاي اينچنيني نيست اين هزينه بايد با كارافريني و تخصص و آموزش صرف اباداني همين مملكت شود.

دوم اين كه اين جملات با يك حالت افتخاراميزي گفته مي شود كه دخترم تحصيلات دارد اما به خاطر همسر و فرزندانش كار نمي كند كه اتفاقا زن هاي سرزمين ما كه نيمي از جمعيت كار را تشكيل مي دهند بايد به خاطر همان همسر و فرزندانشان هم كه شده براي رشد و پيشرفت كشورشان كار كنند ، براي ارامش خانه و خانواده تلاش كنند و براي آموزش و اينده ي فرزندانشان برنامه ريزي كنند اين ها منافاتي با هم ندارد ، چه بسا خانم هاي شاغلي كه استقلال و راه رسم كار و زندگي را بهتر ياد فرزندان شان داده اند.

اين جريان پوپوليستي كه فرزندان سياستمداران كجا هستند هيچ ربطي به ذات سوال ندارد و فقط مدتي سر مردم به اين جواب ها و عكس العمل هايش گرم مي شود اما گاهي در دل اين بازي هاي كوچك درد هاي بزرگتري پنهان شده مثل جواب علي اكبر صالحي رييس سازمان انرژي اتمي ايران كه مي گويد دخترم پزشك است اما شوهرش گفته كار نكند!!!

ابطحی نوشته است: «فائزه لیسانس مردم‌شناسی از دانشگاه تهران؛ خانه‌دار و پاره‌وقت معلم دبستان. فاطمه لیسانس بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی؛ خانه‌دار و هفته‌ای دو روز دورکاری در بخش پشتیبانی شرکت خصوصی استارتآپی. فریده دانشجوی سال سوم هنر در دانشگاه تهران.»

رضا صالحی‌امیری، وزیر سابق ارشاد و رییس کنونی کمیته ملی المپیک نیز درباره فرزندانش نوشته است: «سه دختر دارم؛ دختر بزرگم ازدواج کرده است و فوق لیسانس مدیریت اجرائی دارد و هیچ شغلی دولتی یا خصوصی ندارد. دختر دوم مهندس عمران و فوق لیسانس معماری دارد هیچ اشتغال رسمی ندارد و شخصا در زمینه رشته تخصصی خود فعالیت می‌کند. دختر سوم نیز دانشجوی دانشگاه تهران است.»

ظریف گفته است: «پسرم لیسانس برق و فوق‌لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد... عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد.»

ظریف

كاش مسوولي هم بيايد و بگويد :" دخترم تحصيل كرده و مشغول كار است ، همسرش به تخصص و توانايي او اعتقاد دارد و احترام مي گذارد علاوه بر اين كه به خانه و خانواده اش مي رسد اما دغدغه ي كار و ساختن و اباداني دارد."

كاش روزي بيايد كه ديگر نيازي به توضيح نداشته باشيم، قانون كار خودش را بكند و مردم يعني مرد و زن با تحصيلات و تخصص هايشان در جايگاهي برابر قرار بگيرند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    6 1
    خوب مشخصا به قدری وضعشون خوبه که نیازی به کار ندارن
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    2 5
    زن اصلا نباید بیرون کار کنه فقط تو شغل هایی که بهش نیاز هست ....اکثرا بدلیل جو میرن دنبال کار
  • مصطفی ناصر A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    1 0
    خیلی جالبه ، این خانوم واقعا روشنفکره
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    2 1
    آفرین. خیلی نوشته قشنگ و به جایی بود. درود بر شما خانم نوابی نژاد.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    1 0
    عدم تساوی فرصت های شغلی بین مرد و زن ظاهرا دامن فرزندان مسوولین رو هم گرفته
  • بی نام A1 ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
    2 0
    یا قانع هستند یا نیاز ندارند بعضا هم با چند ساعت مشاوره با شرکتها به اندازه نان پیاز کسب درآمد می کنند