۱ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک مشاور و روانشناس اعتیاد گفت: بزرگترین کمکی که فرد معتاد می تواند دریافت کند، از جانب خانواده است.

محمود میرزمانی روانشناس و مشاور اعتیاد گفت: خانواده می‌تواند بزرگترین کمک را به فرد معتاد کند و به او انگیزه درمانی دهد و معتاد را متوجه سازد که مشکلات پیش آمده برای او به دلیل اعتیاد است.

او در ادامه بیان کرد: افراد معتاد به مواد مخدر به دلیل داشتن ویژگی های خاص نیاز به حمایت های روانی دارند که خانواده ها با در نظر گرفتن شخصیت این دسته از افراد، باید از آنها حمایت کنند. اگر این حمایت ها صورت نگیرد ممکن است حال فرد معتاد بدتر شود؛ بنابر این خانواده می‌تواند شرایط را برای ترک مواد مخدر توسط معتاد فراهم کند.

میرزمانی گفت: بسیاری از معتادان انگیزه ترک را دارند و برای ترک مواد مخدر تلاش می کنند؛ این تلاش و انگیزه باید بارور شود تا فرد معتاد در روند ترک مواد مخدر موفق شود.

روانشناس و مشاور اعتیاد ادامه داد: از ویژگی های مواد مخدر، جذاب بودن آن است و معمولا افراد مدتی پس از ترک اعتیاد مدتی دوباره به سمت آن می روند. فرد معتاد یک شخصیتی پیدا می کند که همیشه دچار لغزش می شود.

میرزمانی با بیان اینکه بیشترین نقش خانواده بعد از ترک کردن فرد معتاد است، گفت: خانواده باید از فرد معتاد مراقبت کند تا شرایط روحی و روانی اش به صورتی نباشد که دچار استرس و ناراحتی شود و دوباره به سمت اعتیاد رود.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =