۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زای روستایی در ۳ ماه گذشته پرداخت شد

استاندار مازندران، در این مراسم گفت: طی 3 ماه بالغ بر 167 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی و رونق تولید، تسهیلات پرداخت کردیم و این روند تداوم دارد و از جوانان می خواهیم از این فرصتی که دولت در قانون بودجه برای رونق زندگی روستایی در نظر گرفته استفاده کنند. ‎

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بهشهر، محمد اسلامی در یادواره شهدای روستای پابند شهرستان بهشهر با بیان این که منشاء فساد و لاابالیگری، لقمه های ناپاک و حرام است، یاد آور شد: انسان فاسد، سیری ناپذیر است. همه باید برای تمرین سبک زندگی اسلامی و مقابله با ناپاکی از خود شروع کنیم تا به صورت یک فرهنگ در جامعه جاری شود.

استاندار با بیان این که امروز منافقین، اتاق فکر استکبار بر علیه جمهوری اسلامی شدند، تصریح کرد: باید دشمن و نقشه های دشمن را بشناسیم. مقام معظم رهبری از این جریان به عنوان جهاد کبیر تعبیر فرمودند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی، پرچم حاکمیت اسلامی را برافراشت و از صبح پیروزی انقلاب، استکبار و اذناب منطقه ای آنان به مبارزه به نظام اسلامی پرداختند چرا که انقلاب موجب بیداری جهان اسلام شد و آنان می خواستند که مردم جهان بیدار نشوند، ابراز نمود: جنگ عربستان در یمن به دلیل همین بیداری مردم است. سال های سال، یمن حیات خلوت عربستان و محل پرورش وهابیت و شاخه نظامی جبهه وهابیت، القاعده بود.

محمد اسلامی

استاندار با اشاره به این که هزینه جنگ تحمیلی را خزانه عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخت کردند و 40 سال دشمنان برای انقلاب هزینه ایجاد کردند، افزود: ما جز عمل به قرآن و سفارش رسول خدا (ص) چه کردیم؟ دشمن، دشمنی خود را با ما در قانون اساسی ما که مبنای اسلامی دارد می داند.

وی، یادآور شد: امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیاز داریم مبانی و تفکر ناب انقلابی و اسلامی خود را در تبعیت از مقام معظم رهبری به شدت بازخوانی و به خودمان یادآوری کنیم و مراقب باشیم از خط اصیل انقلاب فاصله نگیریم و همواره در خط انقلاب باشیم.

استاندار، گفت: بحمدالله توطئه استکبار در تقسیم کشورهای عراق و سوریه که با تشکیل داعش و گروه های مزدور مسلح و بکارگیری افراد تابع نگرش وهابیت دنبال می شد، خنثی شد و غائله ای دیگر از غائله دشمنان بر علیه ایران اسلامی با رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و ارایه کمک های مستشاری ایران با درخواست دولت های عراق و سوریه رفع گردید.

اسلامی با اشاره به این که دشمنان با شکست توطئه هایشان به دنبال فشار از بیرون و گسست از درون هستند و امروز فشار اقتصادی را در دستور کار جدی قرار دادند، ابراز داشت: دشمن وقتی دید با برجام نمی تواند ایران را تسلیم کند از آن خارج شد و با جنگ اقتصادی به دنبال بی ارزش کردن و صفر کردن پول ملی و ساقط کردن نظام است. دشمن این نقشه را فاش بیان کرده است.

استاندار با بیان این که نباید اجازه دهیم پول ملی ما آسیب ببیند، باید اصل مصرف ارز را کنترل کنیم و نباید بگذاریم تقاضای ارز شکل بگیرد، خاطرنشان ساخت: اکثر صنایع مورد نیاز کشور در داخل کشور قابل ساخت است. ما از اول انقلاب تحریم بودیم، لیکن با همت جوانان و کار طاقت فرسای جهاد خودکفایی این تجهیزات در داخل ساخته شد و ایران اسلامی به قدرتی در صنایع دفاعی تبدیل شد.

مقام عالی دولت در مازندران، گفت: امروز ما در بالاترین نقطه قرار داریم. در سایه تدابیر مقام معظم رهبری و تصمیماتی که روسای سه قوه به صورت انقلابی در این روزها گرفته اند، مسیرهای جدیدی باز شده است و ما نیز باید با پرهیز از خرید کالاهایی که نیاز نداریم از این مسیر عبور نماییم.

وی با اشاره به این که سند توسعه استان را در 12 محور در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی تصویب کردیم، افزود: تمامی ظرفیت های سرزمینی در حوزه های مختلف و محرک ها و پروژه های اقتصادی را در این سند احصا کردیم.

استاندار با اشاره به این که در مناطق روستایی فوق العاده استعداد داریم و دولت تسهیلات ارزان قیمت مناسبی را در نظر گرفته است، یادآور شد: داروهای گیاهی، زعفران، دامپروری و پرورش طیور و ... را باید فعال کنیم تا جمعیت روستایی به محل زندگی خود بازگردد و زندگی روستایی رونق یابد و تولید تقویت شود.

اسلامی، گفت: باید وحدت داشته باشیم، نباید به باور و امید مردم آسیب زد و با تلاش و جهاد شبانه روزی، معیشت و زندگی مردم را ارتقا داد.

وی با بیان این که سند محرومیت زدایی را با نقش آفرینی بسیج سازندگی تهیه کردیم که باید با مشارکت و نقش آفرینی مردم به تحقق برسد، افزود: طی 3 ماه بالغ بر 167 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی و رونق تولید، تسهیلات پرداخت کردیم و این روند تداوم دارد و از جوانان می خواهیم از این فرصتی که دولت در قانون بودجه برای رونق زندگی روستایی در نظر گرفته استفاده کنند.

استاندار با اشاره به این که دولت با تمام قوا دارد کار می کند، تصریح نمود: در سفر دو روزه وزیر نیرو بالغ بر 2500 میلیارد تومان طرح در استان افتتاح شد. گازرسانی در مازندران در رتبه نخست کشوری قرار دارد. در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه چهارم کشور را به دست آوردیم. 11 هزار نفر در قالب طرح محرومیت زدایی در سال گذشته با برخورداری از تسهیلات از لیست مستمری بگیران خارج شدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =