با اعلام سی ان ان درباره نقش مستقیم کنسولگری عربستان در مرگ روزنامه نگار عربستانی ، این پرونده وارد فاز جدیدی شده است و تحلیل هایی جدید در این باره ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خبر سی ان ان درباره اینکه عربستان بر اثر فشارها قتل جامل خاشقجی را پذیرفته است ، بلافاصله تجلیل های بسیاری را در شبکه های اجتماعی و در میان کانال های تلگرامی و تحلیلگران سیاسی به همراه داشته است که از این میان در کانال «کاف عین» می خوانیم:

سی‌ان‌ان مدعی شده دو منبع مختلف گفته‌اند به زودی عربستان سعودی گزارشی منتشر می‌کند و اعتراف می‌کند که خاشقجی در کنسولگری کشته شده، اما قتل او عمد نبوده و حاصل بد پیش رفتن یک بازجویی بوده است.این در ظاهر اعتراف است، اما در عمل ارعاب است. به وضوح و بی ترس و تردید می‌گویند روز روشن با اره تکه‌تکه می‌کنیم و کسی هم نمی‌تواند چیزی به ما بگوید.حاکمان سعودی عربستان عفونتی هستند که اگر متوقف نشوند کل خاورمیانه را عفونی خواهند کرد. 

همچنین عبدالله شهبازی تحلیلگر مسائل بین الملل در کانال خود تحلیل هایی ارائه کرده است از ماجرای مرگ فجیع خاشقجی و سناریوهای مختلف در این باره:

کامنت یکی از دوستان:
آنچه تا الان گفته شده و روزنامه ینی شفق ترکیه متن یک فایل صوتی رو منتشر کرده به این صورت است: ورود جمال به اتاق کنسول، صحبت عادی با کنسول، ورود دو نفر  به اتاق، درگیری فیزیکی، ضربات مهلک و دستگیری جمال، مقاومت و فریادهای جمال برای کمک، انتقال به طبقه ۲، استفاده از داروی مخدر، انتقال به طبقه۳، قتل جمال، خروج تیم اول، ورود تیم دوم پاکسازی، ورود پزشک متخصص تشریح جسد، تکه کردن جسد با اره مخصوص استخوان.
مشخصاً ادله را به آمریکا و اروپایی‌ها ارائه دادند. ترامپ هم لحنش خیلی تندتر شده. گفته شده مشمئزکننده بوده مستندات.
✔️ کامنت من. معمای شنود و فیلم‌برداری از داخل کنسول‌گری سعودی در استانبول:‌
شنود داخل سفارتخانه‌ها که با تجهیزات کنونی کاملاً ممکن است و حتماً‌ می‌شود. احتمالاً از جایی و از زاویه خاصی (که داخل معلوم بوده) از بیرون دوربین قوی داشته‌اند. شاید داخل هم دوربین نصب شده باشد. این مسائل عادی است در کنترل سفارتخانه‌ها. 
تجهیزات گرانقیمت (چند میلیون دلاری) جاسوسی امروز قطعاً خیلی پیشرفته‌تر از اپل‌واچ و آیفون و این چیزهاست که در اختیار عموم مردم است. مثل قدیم نیست که ورود مخفی کنند و میکروفن و دوربین کار بگذارند.
✔️کامنت یکی از دوستان. وضع ترامپ در قبال ماجرای خاشقجی: 
ترامپ بدجوری حالش گرفته است که توجه مطبوعات از ایران منحرف شده و توجهات به جای ایران به متحدش، ولیعهد خام اما محبوبِ ایشان، جلب شده. همانطور که واقفید بیشتر صدماتی که ترامپ به ایران وارد کرده از طریق مطبوعات و جنگ روانی بوده. منتظر شعبده‌بازی‌های ترامپ در برگرداندن توجهات به ایران در روزهای آینده باشیم! 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    1 0
    چرا بعضی بازجویی ها خوب پیش نمیره؟