۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

تسنیم نوشت: دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: کنترل و نظارت بر فعالیت سرشاخه های عرضه کننده خودرو و جلوگیری از احتکار این کالا، ​­­راهکار ایجاد آرامش در بازار خودرو است.

محمود مخلصی با اشاره به اینکه انحصار در شرکتهای عرضه کننده خودروهای داخلی یکی از معضلات بازار خودرو است افزود: عرضه در این شرکتها به نحوی است که درصورت ثبت نام اینترنتی،​ فقط عوامل این شرکتها موفق به ثبت نام می شوند و مصرف کننده امکان آن را پیدا نمی کند و اگر بصورت مستقیم نیز فروش انجام شود در نهایت کالا به بازار می رود و مصرف کننده نمی تواند از طریق شرکت خودرو دریافت کند که این رویه عامل دیگر افزایش قیمت خودرو در بازار است.

وی با بیان اینکه سود حاصل از این روش فروش خودرو ها نصیب عوامل شرکتهای توزیع کننده می شود گفت: خودروهای خارجی نیز از این وضعیت مستثنی نبوده و ورود آنها به بازار نیز از طریق گروهی خاص امکان پذیر است.

دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو افزایش قیمت خودرو را سبب ایجاد نگاه سرمایه ای مردم به این کالا دانست و ادامه داد: هم اکنون مردم خودرو را خریداری و برای افزایش قیمت نگهداری می کنند­ تا پس از بالا رفتن قیمت،​ آن را به فروش برسانند درحالی که با افزایش عرضه به بازار از خودروهای تولید شده فعلی، می توان این روند را شکست و مانع از افزایش قیمت خودرو شد.

مخلصی با اشاره به خودروهای وارداتی موجود در گمرک و ممانعت از خروج آنها­ افزود: ارز کشور برای ورود این خودروها مصرف شده است بنابراین با توجه به ورود قانونی این کالا چرا مسئولان اجازه ترخیص آنها را صادر نمی کنند؟

وی بابیان اینکه نظارتی بر عرضه خودروهای خارجی وجود ندارد که این کالا به دست مصرف کننده برسد گفت: با وجود روند فعلی در افزایش قیمت معلوم نیست خودرو وارداتی ترخیص شده از گمرک به دست مصرف کننده می رسد یا در پارکینگ دیگری احتکار می شود آیا نظارت و قدرتی بر کنترل سرشاخه ها وجود دارد ؟

دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه افزایش روز به روز خودرو سبب گرایش مصرف کننده به سمت خرید خودرو شده و این افزایش تقاضا سبب ادامه روند افزایش قیمت این کالا شده است ادامه داد: اگر کالا به اندازه کافی در بازار باشد هیچ زمانی این افزایش قیمت اتفاق نمی افتد.

مخلصی افزود:­پس از اعلام سیاست دولت مبنی بر حمایت از تولید​، خودرو سازان داخلی باید با افزایش تولید،­عرضه را در بازار افزایش دهند اما هم اکنون رشد ­قیمتها به اندازه ای است که قدرت خرید آن وجود ندارد.


223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    66 1
    جمع كنيد كاسه كوزه تون دليل خود شما هستيد با بالاتر از شما وشركاتون
    • نظری A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
      3 0
      مافیای دولتی در این مورد رو از قلم انداخنی
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    59 0
    ترفند همیشه خودرو سازان داخلی برای افزایش قیمت در دو مرحله، ابتدا به راحتی عرضه خودرو را کاهش می دهند و آنرا انبار می کنند بعد با عوامل خود یعنی همان نمایندگی ها یک فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار ایجاد می کنند و فرصتی برای دلال ها و مردمی که به دنبال سود هستند.
  • abbas IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    1 0
    یکی از دلایل گرانی فروشندگان خودرو می باشند یعنی نمایشگاه دارها و بنگاه دارهای خودرو و دلال های خودرو پس لطفا با کار کارشناسی دقیق علت گرانی خودرو را اعلام کنید و نه اظهار نظر صنف خاص
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    4 0
    چقدر یک حکومت می تواند در حق ملت خود بی معرفت بوده که با نمایشهای ساختگی در همه زمینه ها از ارزاق عمومی گرفته تا خودرو انها را سرکیسه کند و ورد زبانش حباب باشد .دایم سرشان منت بگذارد . آقای نوبخت برای شما وهمه کسانی که در ایجاد این اشفته بازار مسئولند متاسفم .
  • بی نام RO ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    7 0
    اول جلوی عرضه رو میگیرن بعد گرونش میکنن جالب تر که عرضه نیست جلوی وارداتم میگیرن خودرو ساز هم هر گوهی دلش میخاد میخوره. اخر سر هم دولت نسبتا محترم دست میکنه تو جیب مردم و با پول مردم وام میده به خودروساز دوباره خودرو رو با پول خود مردم با وام میده به مردم از اونور شهرداری رسیدگی به خیابونا و وضعیت پارکینگ ها نمیکنه پخش دیگه ای از پول مردم بد بخت توی تعمیرگاه ها برای تعمیر جلو بندی هزینه میشه و با توجه به نبود پارکینگ مناسب توی سطح شهر ها که قبلن پولشو شهرداری با فروش تراکم گرفته با کوچکترین توقفی کنار خیابون پلیس هم زحمت میکشه با جرایم گردن کلفت از خجالت ما در میاد . در مجموع تمامی ارگانهای دولتی دستشون کردن تو جیب مردم و با زحمت مردم کسب درآمد میکنن دست مریزاد دلمون خون کردن