اجرای تونل ریلی البرز ضرورت شبکه حمل بار و مسافر شمال کشور است

جلسه بررسی طرح تونل ریلی البرز با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، محمد علیخانی عضو شورا و محمد اسلامی استاندار مازندران و عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، محسن هاشمي در اين نشست ضمن تاکید بر اهمیت طرح مطالعاتی پروژه اظهار داشت: اجرای تونل ریلی البرز علاوه بر اینکه ضرورت شبکه حمل بار و مسافر شمال کشور است کاهش سفر تا نیم ساعت را در پی دارد.
محسن هاشمی در جریان بررسی طرح تونل ریلی البرز با بیان اینکه صرفا در حال حاضر بحث بر سر مطالعات اجرای این طرح است، گفت: عبور از البرز برای مردم دو سمت این رشته کوه بسیار با اهمیت است .

وی در ادامه بیان داشت: در زمانی که بحث بر سر احداث خطوط مترو تهران بر اساس طرح جامع بود شرکت مشاور یکی از ایده هایی که مطرح کرد این بود که می توان از دامنه و پهنه های البرز برای سرریز جمعیت تهران استفاده کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود :به لحاظ تکنولوژیکی اجرای این تونل قابل تصور است همچنان که نظایر این تونل در دیگر کشور های اجرا شده است.

محسن هاشمی با بیان اینکه اگر این تونل اجرا شود ظرفیت جابجایی 200 هزار مسافر در روز و نیز جابجایی 4.5 میلیون تن بار را خواهد داشت، افزود: این امر به ویژه برای شبکه سراسری استان مازندران و نیز حمل بار از بنادر شمالی بسیار حایز اهمیت است، این در شرایطی است که هم اکنون استان مازندران در برخی مواقع با محدودیت خودرویی مواجه است لذا اجرای چنین تونلی می تواند مثمر ثمر باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت : اجرای این تونل می تواند زمان سفر را تا نیم ساعت کاهش دهد.

محسن هاشمی در ادامه جلسه گفت: در حال حاضر مهمترین نکته کار مطالعاتی این پروژه است چرا که به دلیل طویل و عمیق بودن این تونل باید مطالعات به دقت انجام شود تا در حین اجرای کار به مشکل برنخورد.

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، ياد آور شد : در ابتدا از آقای محسن هاشمی تشکر می کنم که این پروژه را سالهای سال دنبال می کنند و ما بسیار خوشبین هستیم که این زحمات به ثمر خواهد رسید.

وی ادامه داد: ایجاد راه در استان های شمالی بسیار هزینه بر است و از جهتی حجم تردد در جاده های شمالی بسیار زیاد است. به طوریکه در ایام تعطیلات مسیر دو ساعته تا استان های شمالی گاها تا 7 ساعت به طول می انجامد.

یوسفیان ملا افزود: لذا راه حل اصولي یک راه آهن تندرو است. البته راه آهن موجود به هیچ وجه هم به دلیل صعوبت مسیر و هم به دلیل نا کارآمدی جوابگو نیست.

وی که عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی است ابراز امیدواری کرد: این خط راه آهن با نام راه آهن تندروی برقی تهران -آمل اجرا شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =