قائم‌مقام بانک مرکزی در یزد: خرید و فروش مسکن شتاب گرفته است/ با ۳۳۰ بانک خارجی در ارتباطیم

شانزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد شامگاه چهارشنبه ششم ماه دیماه به ریاست استاندار، دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و باحضور قائم مقام بانک مرکزی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن و اعضای ستاد در سالن اندیشه استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دكتر اكبر كميجاني قائم مقام بانك مركزي در اين جلسه با اشاره به سياست هاي پولي و مالي بانك مركزي از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد گفت: اقتصاد كشور در ابتداي زمان فعاليت دولت يازدهم در وضعيت ركود قرار داشت و رشد اقتصادي منفي را تجربه مي كرديم.

وي افزود: با اتخاذ سياست هاي لازم از سوي بانك مركزي شرايط رفته رفته بهبود يافت بطوريكه طي چند سال اخير رشد اقتصادي مثبت را تجربه كرديم.

كميجاني با بيان اينكه روند سرمايه گذاري در كشور رو به رشد است، گفت: خريد و فروش در بخش ساختمان نيز در سال 96 شتاب گرفته است و ارزش افزوده بخش ساختمان در شش ماهه نخست امسال، رشد مثبت دارد.

اين مقام مسئول در بانك مركزي با اشاره به هدف گذاري صورت گرفته در طرح رونق توليد گفت: مقرر بود 16 هزار ميليارد تومان به واحدهاي توليدي پرداخت شود كه عملكرد سال 95، به بالغ بر 16 هزار و 800 ميليارد تومان رسيد.

وي همچنين به سرجمع تسهيلات اعطا شده در سال 95 و 96 پرداخت و گفت: تسهيلات پرداختي پارسال بالغ بر 548 هزار ميليارد تومان بود كه اميدواريم اين شاخص به ميزان 670 هزار ميليارد تومان در سال 96 افزايش يابد.

كميجاني همچنين با اشاره به گشايش هاي صورت گرفته پس از برجام گفت: پيش از برجام با 27 بانك خارجي در ارتباط بوديم كه هم اكنون و پس از گذشت 2 سال از برجام با 330 بانك خارجي ارتباط كارگزاري داريم.

وي با بيان اينكه همچنان توجه به توليد در دستور شبكه بانكي قرار دارد، گفت: در سالجاري 50 هزار ميليارد تومان به امر اشتغال پيدا خواهد كرد، همچنانكه يك و نيم ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي به امر اشتغال روستايي تزريق خواهد شد.

قائم مقام بانك مركزي در پايان با اشاره به منابع مصارف بانك هاي استان يزد گفت: پس از كسر سپرده قانوني، 91 درصد سپرده هاي استان، تسهيلات داده شده است كه نرخ خوبي بحساب مي آيد.

در بخش ديگري از نشست نيز علي اشرف افخمي مديرعامل بانك صنعت و معدن نيز به ارائه گزارشي از وضعيت سپرده ها و تسهيلات اعطايي اين بانك در استان يزد پرداخت.

در ابتداي اين جلسه نيز استاندار يزد، رئيس خانه صنعت و معدن استان، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان و مديركل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادي از صنعتگران به بيان مشكلات خود در دريافت تسهيلات پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =