شهردار کرج بخشنامه حمایت از کالای ایرانی با عنوان "حمایت از کالای ایرانی، استمرار مجاهدانه و مدیرانه اراده ملی در مسیر پیشرفت ایران اسلامی" را به معاونین، مدیران ادارات کل ستادی، مدیران مناطق ده گانه و روسای سازمان های تابعه شهرداری کرج ابلاغ کرد.

به گزارش خبرآنلاین، متن این بخشنامه به شرح ذیل است:

با سلام

هر سال در نخستین ساعات سال نو، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در پیامی نوروزی به عموم مردم ایران با نامگذاری سال پیش رو، مسیر حرکت یک ساله کشور را مشخص می فرمایند.

امسال نیز در تداوم راهبرد اصلی پیشرفت ایران اسلامی و با محوریت اقتصاد و وضعیت معیشت مردم، معظم له سال 1397 را "سال حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری نمودند. برخی از مهمترین دلایل لزوم مصرف کالای ایرانی در بیانات ایشان را می توان در مواردی همچون "ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی"، "افزایش ابتکارات تولید کنندگان"، " کاهش تورم" ، " افزایش ثروت ملی" و " ایجاد کار و اشتغال" بیان نمود.

قطع یقین این نامگذاری به منزله رمز عملیات برنامه ها و اقدامات تمامی دستگاه های اجرایی کشور تلقی گشته و شهرداری کلانشهر کرج نیز نهایت مساعی خویش را بکار خواهد بست تا با برنامه ریزی و اقدام عملی مناسب منویات مقام عظمای ولایت را در سال 1397 در تمامی سطوح و در کلیه تصمیمات، برنامه ها و اقدامات به عنوان یک تکلیف اخلاقی و وظیفه اداری عملیاتی نماید.

با عنایت به مراتب فوق و نظر به اهمیت و ضرروت موضوع، به موجب این بخشنامه تمامی واحدهای تابعه شهرداری در کلیه سطوح موظف و متعهد می باشند تا با شناخت عمیق از جایگاه و نقش خود در تحقق اهداف این راهبرد مهم و پرهیز از اقدامات شعاری و سطحی، برنامه های منسجم و قابل اجرا را در کوتاهترین زمان ممکن تدوین نموده و به مرحله اجرا گذارند و در این چارچوب موارد زیر می بایستی سرلوحه اقدامات قرار گیرد:

1- خرید کالای خارجی (اعم از کالای ساخته شده، قطعات، ملزومات، تجهیزات و غیره) که دارای تولید مشابه داخلی می باشد، تحت هر عنوان ممنوع بوده و ذیحسابان مکلفند از پرداخت اعتبار خرید کالاهای یاد شده به صورت مستقیم و یا اسناد مندرج در صورت وضعیت های ارسالی از پیمانکاران خودداری نمایند.

2- در موارد استثناء که خرید کالاهای داخلی از نظر کیفیت، قیمت، هزینه های نگهداری، حجم تولید، زمان تحویل و یا سایر موارد اجتناب ناپذیر، قابل توجیه و به صرفه و صلاح نباشد، با پیشنهاد بالاترین مقام مربوطه و تایید کمیسیون عالی معاملات، خرید کالای مورد نیاز از دیگر مجاری ممکن با طی تشریفات قانونی مجاز خواهد بود.

3- ضروری است تا با هدف ارتقاء کیفیت محصولات داخلی، در چارچوب وظایف و ماموریت های محوله قانونی با به کارگیری ظرفیت های موجود شهرداری، زمینه رقابت سالم و جدی بین تولید کنندگان داخلی فراهم گردد.

4- تبلیغ کالاهای خارجی در فضاهای مرتبط با شهرداری جز در موارد مصرح قانونی ممنوع می باشد.

بدیهی مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده مسئولین ذیربط بوده و عواقب سهل انگاری و قصور احتمالی متوجه آنان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =