نمایشگاه «ایران ناسیونال» با آثاری از علی آل‌حسینی در گالری فرشته افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر آدینه پانزدهم تیر از ساعت 16 آیین افتتاحیه نمایشگاه «ایران ناسیونال» در گالری مجموعه فرهنگی هنری شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود. «ایران ناسیونال» عنوانِ نمایشگاهی انفرادی از مجموعه آثار علی آل‌حسینی است که عکس‌هایی از قهرمانان ملی دهه‌های 40 و 50 خورشیدی را با مِتد چاپ دستی روی پارچه به تصویر کشیده است.

در شرحِ متن این نمایشگاه با عنوان «همان پسرک، همان سکوها» به قلم حمیدرضا صدرآمده است: «آن‌جا هستند، درون آن میدان، دنبال توپ می دوند، دوباره...بی اعتنا به سیاهه دراز اتومبیل‌های که در بندشان گرفتار آمده‌ای پا به توپ شدن کارو حق وردیان را دنبال می‌کنی.»

تکل ابراهیم آشتیانی را. ضربه غلامحسین مظلومی را. گل... فلاش فوروارد. نفوذ جعفر کاشانی. پاس او به حسین کلانی و پاس کلانی به همایون بهزادی. ضربه نهایی صفر ایرانپاک.. گل. یک یک...

شعارهایی به گوش می‌رسند. بلند می‌شوند و بلندتر، پر طنین‌تر. بویی به مشام می‌رسد، رایحه‌ای خوشبو، عطر امجدیه. مست می‌شوی، مست...

توانایی شیفتگان فوتبال در جامپ کات حیرت انگیز است. آنها به آسانی دیداری را به دیداری دیگر در زمانی دیگر پیوند می‌دهند و از دورانی به دوران دیگر سفر می‌کنند. تو با آن جامپ کات‌ها راهی امجدیه می‌شوی. دوباره می‌شوی همان پسرک سکونشین. پسرکی که می‌خواهد به روزگار بدسگال پوزخند بزند.

آن میدان و آن سکوها، خانه‌ات بود. خانه‌ای برای پرسه‌های بی موقع، بی‌مقدمه، بی‌بهانه. با خاطره‌هایی که خوشبختانه کاری از دستت برای کنار گذاشتن شان برنمی‌آید. آن‌جا هستند، درون آن میدان، دنبال توپ می‌دوند، دوباره...»

این نمایشگاه به مدت 10 روز و تا 26 تیر در گالری فرشته میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =