نمایشگاه «هر هنرمند یک صورت» که نمایشگاه‌گردانی آن را سحر امینی برعهده دارد با نگاهی به پرتره‌نگاری در گالری ایده در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه گروهی «هر هنرمند یک صورت» با نگاهی متفاوت به پرتره نگاری با آثار 22 هنرمند جوان در گالری ایده برپاست.

نگاه به پرتره‌نگاری معاصر و توجه به رویکرد جوان به پرتره‌سازی موضوعی است که این روزها گالری ایده با نمایشگاه «هر هنرمند یک صورت» به آن پرداخته است. در این نمایشگاه 22 هنرمند به ارائه آثاری با موضوع پرتره پرداخته‌اند که این آثار توسط سحر امینی گردآوری شده است.

سحر امینی، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه «هر هنرمند یک صورت» بر مبنای پرتره‌نگاری شکل گرفته که بر اساس مسیر، نگاه و سبک و سیاق هنرمندان خلق شده است.

او درباره هدف اجرای این نمایشگاه بیان کرد: هدف اصلی نمایشگاه این بود که بتوانیم نگاهی به ظاهر و باطن انسان داشته باشیم و بتوانیم با کشیدن صورت انسانی، سیرت و درون را نیز نشان دهیم. به تصویر کشیدن احساسات انسانی چون: خشم، شادی، نفرت و ... از جمله بخش‌هایی است که هر هنرمند سعی کرده با نگاه خود و برداشت از جامعه، تصویر کند.

امینی درباره نحوه جمع‌آوری آثار این مجموعه اظهار کرد: برای شخص من پرداختن به موضوع پرتره با نگاهی متفاوت یک دغدغه بود بر همین مبنا نیز فراخوانی را با این مضمون منتشر کردم که البته مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.

او افزود: در این  نمایشگاه 28 اثر در ابعاد مختلف توسط 22 هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

کیوریتور نمایشگاه ادامه داد: اغلب آثار این نمایشگاه رنگ و روغن و اکریلیک هستند البته برخی آثار نیز با استفاده از مداد و مقوا کار شده‌اند. البته در کنار تنوع متریال ما تنوع سبک و سیاق هنرمندان را نیز شاهد هستیم به همین خاطر در آثار این نمایشگاه هم آثار انتزاعی و هم فیگوراتیو موجود است که البته با یک هماهنگی خوب و مفهومی در کنار یکدیگر به نمایش درآمده‌اند.

امینی خاطرنشان کرد: آثار این نمایشگاه دومین تجربه من در راستای جمع‌آوری کارهای هنری بود زیرا با توجه به شناختی که از جامعه جوان هنری داشتم، دیده بودم که اغلب هنرمندان جوان برای حضور در گالری‌ها با مشکل مواجه هستند به همین خاطر سعی کردم فضایی را ایجاد کنم که هنرمندان به خصوص جوانان فعال در شهرستان‌ها امکان جلوه و حضور پیدا کنند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه تمرکز دیدگاه من بر درخشش هنرمندان جوان بود در ادامه این نمایشگاه، کار دیگری را نیز با حدود 25 هنرمند خواهیم داشت که 5 مرداد ماه در گالری ایده افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از زهرا پورحسنی، زهرا سلیمیان، شبنم شکوهی، نیلوفر ده بزرگی، شهین سعادتی، عذرا رضایی، الهام علوی‌زاده، ناهید پای رنج، اکرم بهرامیان، ندا جعفری، حمیرا اسدی، پارمیس حکیمی، زهرا انصاری، سمیه قلندری، نیلوفر محمدی، سعید صابری، عسل مراثی، پرستو خوش حساب، زهرا فاضل، سحر امینی، فاطمه عباسی، شورانگیز حسینی به نمایش در آمده است.

علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه «هر هنرمند یک صورت» می‌توانند تا 21 تیرماه همه روزه از ساعت 10 تا 19 مراجعه کنند.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =