نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار با اعضای مجمع مشاوران جوان استاندار زنجان، تشکیل این مجمع را حرکتی خوب توصیف کرده و گفت: شما جوانان نخواهید که یک دفعه دنیا را اصلاح کنید، بنا نیست معجزه‌ای اتفاق بیفتد، اگر قرار است اصلاحی انجام شود، در درون و توسط خودمان خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه برای اصلاح باید از خود مایه بگذاریم، ادامه داد: باید وقت بگذاریم و مطالعه کنیم، در سایه امنیت و آرامش، اهل دنیا به دنیای خود خواهد رسید و اهل معرفت نیز به معرفت.


وی اعتماد به جوانان را همچون تیغ دو لبه‌ای دانست و خطاب به حاضران افزود: در مجمع مشورتی با برنامه پیش بروید، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کنید، گاهی جوانان با شور و احساس جوانی سراغ من می‌آیند، به آنها هم می‌گویم که اهداف را جزئی‌تر کنند. در عرض یکی، دو سال اصلاحی اتفاق نمی‌افتد، در عین اینکه کاستی‌ها را می‌بینید، راه‌حل نیز ارائه کنید، شاید این راه‌حل عملی نباشد ولی وجدانتان آسوده خواهد بود که آنچه توانستید را انجام داده‌اید.


امام جمعه زنجان تاکید کرد: درجا نزنید، افق‌های دورتر را هم ببنید، هرچند این نکته را نیز قبول دارم که در این جامعه برخی جوان‌زده بوده و برخی نیز از جوانان زده هستند، باید واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کرد.


وی به تجربه اعتماد به جوانان در ایام جنگ اشاره کرده و افزود: جنگ یک دانشگاه بود، هر کسی که وارد آن می‌شد بعد از چند ماه به آمادگی می‌رسید، ما در جنگ به اتکای نیروهای جوانان کارهای بزرگی انجام دادیم. جوانان در این 8 سال، یک شبه ره صد ساله را طی می‌کردند و بسیاری از فرماندهان جنگ، نیروهای جوان داوطلبی بودند که عضو رسمی نیروهای نظامی هم محسوب نمی‌شدند.


آیت‌الله خاتمی در تعریف مفهوم جوانگرایی در عصر حاضر گفت: جوانگرایی به معنای استفاده از نیروی جوان 17، 18 ساله در امور نیست، جوانگرایی یعنی نوآورری و نگاه به مسائل با تفکراتی نو.


وی خطاب به اعضای مجمع مشورتی بیان داشت: اگر مجموعه خود را در حد یک جناح خلاصه کنید مطمئن باشید موفق نمی‌شوید. باید به مسائل کلان نگاه کنید، نگاه جناحی داشتن مثل نگاه کردن از یک پنجره است که فقط از این قاب می‌توانید دنیا را ببنید، باید از افق‌های بالاتری به مسائل نگاه کرد تا همه دنیا را دید.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اولین روز حضور خود در زنجان به عنوان امام جمعه، اظهار داشت: در اولین نماز جمعه موضع خود را به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان بیان داشتم، من امام جمعه را لیدر یک حزب نمی‌دانم، هر کس بگوید من راستم اشتباه کرده و اگر بگوید من چپم باز هم اشتباه کرده، من خود یک خطم، یک خط بیشتر ندارم و آن خط ولایت فقیه است. دستگاه عقیده‌سنج هم ندارم و تا به امروز نیز بر پای این عقیده ایستاده‌ام. البته معصوم نیستم و معتقدم امام جمعه باید همچون یک پدر با مردم جامعه رفتار کند.


وی با تاکید بر عدم پرهیز از اعتدال گفت: آنچه یک جامعه را خراب می‌کند، افراط و تفریط است، شما هم در مجموعه‌تان اگر جناحی کار کنید به جایی نمی‌رسید. فراجناحی و واقع‌بینانه به مسائل نگاه کنید.


مسعود خوشکام، مشاور امور جوانان استاندار نیز در این دیدار با اشاره به جوانگرایی در ایام جنگ، گفت: با بهره‌گیری از نیروی جوان در این ایام، بحران‌ها و اتفاقات جنگ را پشت سر گذاشتیم ولی با گذر زمان، متاسفانه نگاه به جوانان تغییر کرد و جذب اجتماعی جوانان و جوانگرایی جای خود را به جوان‌گریزی داد.


وی با ااشاره به اتفاقات چند روز اخیر در حوزه توجه به جوانان، ادامه داد: البته جوان‌گریزی فقط در جایگاه‌های دولتی اتفاق نمی‌افتاد و حتی در نهاد خانواده‌ها نیز این تفکر وجود داشت که با آگاهی از این موضوع، پیش از عید سعی کردیم با اقبال استاندار نسبت به جوانان، مجمع مشورتی جوانان را راه‌اندازی کنیم تا نسبت به از بین بردن تفکر جوان‌گریزی قدم برداریم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =