ایسنا نوشت: مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به آغاز رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از آذرماه گفت: متاسفانه تاکنون هیچ تخصیصی از سوی سازمان برنامه و بودجه به ستاد احیا انجام نشده است.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه میزان رهاسازی آب به سمت دریاچه پس از تعیین مصارف کشاورزی و شرب مشخص می شود افزود: پس از سپری شدن فصل کشاورزی و پس از کسر درصد آب شرب مصرفی در استان رها سازی ها از آذرماه آغاز و سردهنه های رودخانه های حوضه آبریز مسدود و تا اردبیشهت سال آینده رها سازی به سمت دریاچه ارومیه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت فعلی دریاچه ارومیه تصریح کرد: بدلیل آغاز نشدن فصل بارشها و جاری نشدن روان آب ها و همچنین عدم اتمام پروژههای آب رسانی به دریاچه ، وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه تغییرات چندانی نکرده و به الطبع با هدایت آب به سمت دریاچه شاهد افزایش تراز آن خواهیم بود.

سرخوش تصریح کرد: سال گذشته درحدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب از پشت سدها به دریاچه ارومیه رها سازی شده بود که میزان رهاسازی از پشت سدها به میزان ذخایر حجم آب سدها بستگی داشته و هرساله متفاوت است، امسال هنوز میزان رهاسازی مشخص نشده است.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه میزان اعتبارات ستاد احیا در ۸ مهر ۹۷، ۵۰۰ میلیارد تومان توسط هیات دولت مصوب و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است افزود: متاسفانه هنوز هیچ تخصیصی از سوی سازمان برنامه و بودجه به ستاد احیا انجام نشده که پیگیر موضوع برای دریافت اعتبارات سال جاری هستیم.

وی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۲۳ متر است افزود: تراز دریاچه در سال گذشته ۱۲۷۰.۲۴ متر بوده که نشان از کاهش یک سانتی متری تراز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سرخوش با بیان اینکه وسعت دریاچه امروز ۱ آبان سالجاری ۱۶۶۴.۰۳ کیلومتر مربع است؛ حجم فعلی آب دریاچه ارومیه را ۹۸۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: حجم آب دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =