ورزش سه نوشت: رحمتی، دروازه‌بان استقلال و یکی از مهمترین بازیکنان این تیم تاکید می‌کند که فضای خشونت‌آمیز ورزشگاه‌های ایران باید هر چه سریعتر به حالت عادی برگردد.

مهدی رحمتی  امیدوار است با حضور خانواده ها در ورزشگاه ها شرایط بهتری برسکوها حاکم شود و البته پیش از آن نیز عقیده دارد باید به سرعت حرکتی جدی علیه فضای موجود در شبکه های اجتماعی و ورزشگاه ها رخ بدهد تا امنیت و آرامش به فوتبال ایران باز گردد.

گفت‌وگوی کاپیتان استقلال را در همین باره بخوانید:

این روزها فحاشی در بین هواداران و البته خشونت حسابی باب شده است. نظر شما در این باره چیست؟
ما باید یاد بگیریم به دشمن هایمان هم فحش ندهیم چه برسد به اینکه در ورزش برابر تیم رقیب مان این اتفاق بیفتد. ما که ادعای فرهنگ و اخلاق داریم باید احترام به حریف را سرلوحه کارهایمان کنیم، حتی در حوزه های سیاسی و اجتماعی هم باید به رقیبمان احترام بگذاریم. امروز هم در استادیوم ها نباید به رقبا فحش بدهیم چرا که این صرفا یک رقابت ورزشی است و می توانیم در کمال احترام از تیم مان حمایت کنیم.

فکر می کنید ریشه این رفتارهای عجیب در فوتبال ایران در چیست؟
متاسفانه این اخلاق ها مدتی است در استادیوم ها باب شده است که هر تماشاگر با فحاشی و خشونت به دور از عرف می خواهد از تیم خود حمایت کند که این موضوع هیچ توجیهی ندارد. قطعا اگر بخواهد این روند ادامه داشته باشد ما بازیکنان و باشگاه ها تصمیم دیگری خواهیم گرفت چون این وضعیتی است که به این ورزش پرهواداران آسیب می زند.

ولی خیلی ها می گویند مشکلات اقتصادی و معیشتی به این خشونت ها دامن می زند.
ما باید یاد بگیریم از فضاهای شادمان استفاده بهینه کنیم و می توانیم محیط استادیوم را به یک فضای شاد تبدیل کنیم که همه از آن لذت ببرند. به هر دلیلی اینگونه رفتارها توجیه ندارد که بخواهیم در استادیوم ها که محیط فرهنگی است مشکلات مان را با ناهنجاری توجیه کنیم. من هم به عنوان یک بازیکن در زندگی ام هزار مشکل دارم و همه بازیکنان هم با همین مساله روبرو هستند ولی قرار نیست به استادیوم بیایم و بخواهیم با سنگ سر کسی را بشکنیم. سنگ پراکنی و بی احترامی هیچ توجیهی ندارد و این روش حمایت از یک تیم نیست.

پس شما هرگز به هواداران حق چنین رفتاری را نمی دهی؟
قبلا هم گفتم دلیل نمی شود به کسی توهین کنیم و به دشمن مان هم حق نداریم بی احترامی کنیم چه برسد به رقیب چراکه این رقابت فقط در زمین بازی وجود دارد و در بیرون از زمین همه ما ایرانی هستیم و در کنار هم زندگی می کنیم. اگر هم در یک موضوع یک مشکل وجود داشته باشد و حق هم با یک تیم باشد دلیل بر این رفتارها نمی شود.

فکر نمی کنید نقش بازیکنان هم در بهبود این فضا خیلی موثر است؟
قطعا ما بازیکنان می توانیم در حد خودمان کمک کنیم. باید عزمی بین فدراسیون ها، دستگاه های فرهنگی و باشگاه ها وجود داشته باشد که ما هم بتوانیم در کنار آنها به درست کردن فرهنگ ورزشگاه ها کمک کنیم. مطمئنا در این راه در حد خودمان هرکاری بتوانیم انجام می دهیم.

نظر شما درباره این که اختلاف های قومیتی باعث به وجود آمدن این فضا می شود چیست؟
همه ما ایرانی و رقیب ورزشی هستیم و نباید اجازه بدهیم فضاهای تفرقه برانگیز در حوزه اجتماعی و ورزش ما ورود کنند. ما همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم فضای استادیوم ها را به فضای شاد تبدیل کنیم.

و صحبت پایانی...
قطعا ما بازیکنان باید اتحادیه داشته باشیم تا بتوانیم اینگونه مسائل را به صورت هماهنگ محکوم کنیم و صدای واحدی داشته باشیم اما حالا هم با توجه به نزدیکی و رفاقتی که بین بازیکنان وجود دارد تلاش می کنیم بتوانیم فضای استادیوم ها را به یک فضای شاد تبدیل کنیم.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =