ایلنا به نقل از محمود بهمنی ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش داد: ما نباید به اروپا، چین و نهادهای اقتصادی دنیا اطمینان کنیم، مراودات تجاری آمریکا و چین 490 میلیارد دلار است، هیچ وقت چین، آمریکا را به خاطر 10 میلیارد دلار ما، رها نمی‌کند.

محمود بهمنی ، درباره تمهیداتی که ایران باید در آستانه تحریم‌های نفتی بیندیشد، اظهار داشت: ما نباید نگران تحریم باشیم باید این مسئله را به نوعی مدیریت کنیم، در سال 89، 90 و 91 تحریم‌های بدتر از این هم داشتیم آن زمان کل نهادهای مالی ما تحریم بود ولی به هر صورت آن دوران را پشت سرگذاشتیم، امروز هم اگر یکپارچگی، وحدت و همگونی داشته باشیم قطعا شرایط برای مدیریت تحریم راحت‌تر است.

محمود بهمنی

وی افزود: در تحریم‌های قبلی اجماع جهانی علیه ما بود، 6 مصوبه سازمان ملل و مصوبات اروپا را داشتیم، بین اروپا و آمریکا برای تحریم ما هماهنگی وجود داشت. ولی امروز شرایط اینگونه نیست بین این کشورها چندگانگی ایجاد شده و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم، مضافا اینکه بین 187 کشور دنیا نمی‌توانند کسی را تحریم کنند، بنابراین حتما راه‌های خاصی وجود دارد که بتوانیم این گردنه را رد کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مهمترین موضوع برنامه ریزی و ایستادن روی پای خودمان است، گفت: ما نباید به اروپا، چین و نهادهای اقتصادی دنیا اطمینان کنیم، مراودات تجاری آمریکا و چین 490 میلیارد دلار است، هیچ وقت چین، آمریکا را به خاطر 10 میلیارد دلار ما، رها نمی‌کند و یا اروپا و آمریکا 1260 میلیارد دلار مراوده مالی دارند بنابراین نباید به پایبندی این کشورها به خودمان امید داشته باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: ما همان زمان که تحریم‌ها و اجماع جهانی علیه ما بود نفت‌مان را فروختیم فقط میزان آن کمتر بود امروز بهتر از آن زمان می‌توانیم، فقط خودمان نباید به پیشواز تحریم برویم، هنوز تحریمی شروع نشده که آثار آن را بر خودمان مترتب کرده‌ایم، این اشکال دارد.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    24 0
    مردم ایران 40ساله میدانند که بلوک شرق و حتی غرب در داد وستد خویش با دیگر کشورها فقط به منافع مردم خویش نگاه میکنند نه به منافع مردم دیگر کشورها.ولی متاسفانه مسئولین ایران اسلامی فقط به منافع میلی را مد نظر قرار میدهند.و هنوز به این باور نرسیده اند که مثل دیگر کشورهای قدرتمند جهان از جمله چین و روسیه رفتار کنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    16 0
    آن زمان شما صدها میلیارد دلار پول نفت که در سالهای قبل از تحریم با نفت بشکه ای صدوپنجاه دلار بدست آورده بودید، در حساب داشتید. الان ....
  • بی نام DE ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    7 0
    أين يك پيامي به بي سوادان است
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    0 18
    چشم بسته غیب گفتین این حرفی که سالها رهبری میزنند که درهمه زمینه ها کشور را ازداخل قوی کنیم منتها کوتاهی از امثال شما مسوولان است هیچ کشوری منافع خودش برا کشور دیگه بخطر نمیاندازد میخواد چین باشه یاروسیه هرکشوری منافع ملی خودش درنظرمیگیره
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    3 0
    خیلی خنده داره
  • مهرداد GB ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    8 0
    ادم باورش نمیشه این ادم رئیس بانک مرکزی بوده
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    5 1
    مگه ما خواستیم که چین به خاطر ما امریکا را رها کند؟ این فکرهای بچه گانه چیه؟
  • بی نام RO ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    2 0
    دست شون درد نکنه
  • mim A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    8 0
    جا داره یادی کنیم از اون خبر حماسی و تاریخی جناب بهمنی چند سال قبل.من از هم اکنون قیمت دلار را هزارو دویست و بیست و شش تومان اعلام میکنم.خخخخهه
  • بهزاد IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    12 0
    برای من به شخصه خیلی جالبه این آقایون تا زمانی که سر مسند قدرتن حرفهای دیگه میزنن ولی وقتی از کار برکنار میشن دقیقا حرفاشون مشابه حرفهای مردم میشه واقعا شما به عنوان ی خبرنگار میتونید ی مقاله بلند بالا از تغییر حرفهای این آقایون بنویسید
  • ایرانی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    5 0
    صبح بخیر