جسد بچه معلولی که هنگام فرار از فوران آتشفشان کوه وزوو در ناپل ایتالیا جان خود را از دست داد، نمایش داده شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، گفته می‌شود 2 هزار سال قبل با فوران آتشفشان وزوو بیش از 30 هزار سکنه شهر باستانی پمپئی جان خود را از دست دادند که باستان شناسان تاکنون توانسته‌اند جسد بیش از 1150 نفر را کشف کنند که از این تعداد، 394 نفر هنگام فرار به پایین سقوط کرده و جان خود را از دست دادند. {لینک}

اما باستان شناسان درباره جسد کشف‌شده در ماه فوریه امسال اعتقاددارند که هنگام فرار سرش را به‌سوی آتشفشان وزوو چرخانده تا آن را ببیند، و همان لحظه از ارتفاع سقوط می‌کند و سنگ 300 کیلویی روی او می‌افتد.

جسد این بچه در بقایای حمام عمومی در پمپئی یافت شد که سنگ 300 کیلویی روی سر و قسمت بالای بدن وی افتاده و موجب مرگ او شده است.

جسد در زمان مرگ 7 یا 8 ساله بوده است که به گفته ماسیمو اوسانا، مدیر شهر باستانی پمپئی، سعی کرده است برای فرار از گازهای کشنده به گوشه‌ای پناه ببرد.

گفته می‌شود بیش از 756 جسد کشف‌شده دیگر، براثر گاز سمی متصاعد شده و استشمام خاکسترهای آتشفشانی خفه شدند. پمپئی به مدت 1500 سال مدفون شده بود تا اینکه به‌صورت اتفاقی در سال 1599 میلادی کشف شد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    5 13
    ای کاش اشاره می کردید که این شهر مرکز فحشا و فساد جنسی شدیدی در زمان خودش بوده و تمامی ساکنینش بر اثر انفجار آتش فشان به طرز عجیبی در همان حالتی که بوده اند مرده و تبدیل به سنگ شده اند و اصلا فرصتی برای فرار نداشتن. این شهر به همان شکل به صورت موزه در آمده و اجساد سنگ شده جا به جا نشدن. بعضی از آنها حتی مشغول رابطه جنسی با حیوانات بوده اند و در همان حال سنگ شدن. عکسهای این اجساد سنگ شده رو می تونید در اینترنت به وفور ببینید. شاید که نشانه ای از عذاب آسمانی بوده.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
      5 0
      شما این اطلاعات رو از کجا آوردی؟ از برادران دلواپس؟