عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر این که تذکر به هنجارشکنان باید از مسیر قانونی صورت گیرد، گفت: تمسخر و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم امر به معروف و نهی از منکر محسوب نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر یکشنبه در ادامه تفسیر سوره مبارکه احزاب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) افزود: برخی از مردان به محض مشاهده یک زنی که حجاب خود را رعایت نکرده به بهانه امر به معروف و نهی از منکر برخورد نادرستی انجام می دهند.
وی اضافه کرد: یک فرد بدحجاب در نزد خدا گناهکار است اما کسی حق ایجاد مزاحمت و توهین به او را ندارد، چون امر به معروف مراتبی دارد که باید طبق آن عمل شود.
رفیعی اضافه کرد: خداوند در قرآن مزاحمان نوامیس را به شدت نکوهش و سرزنش کرده است.
وی امنیت و آرامش روانی را از جمله مسائل ضروری برای جامعه برشمرد و افزود: امنیت باید به گونه ای باشد که یک زن از شمال تا جنوب کشور را طی کند و خطری تهدیدش نکند.
استاد حوزه علمیه قم همچنین شایعه پراکنی، تشویش اذهان عمومی و اضطراب آفرینی در جامعه بویژه در خصوص شخصیت های مهم را نیز از گناه هان کبیره عنوان کرد و افزود: گناه کسی که شایعه را منتشر می کند، از درست کننده آن بیشتر است.
رفیعی با بیان این که که هر شخص و یا نهادی که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد بیشتر هدف شایعه های دشمن قرار می گیرد، افزود: در ابتدای پبروزی انقلاب شخصیت هایی مانند شهیدان بهشتی و رجایی به جهت نفوذشان در بین مردم هدف آماج شایعه ها و تهمت های دشمن قرار داشتند.
وی یادآور شد: اتهام مطرح شده از سوی شایعه سازان بیش از هر کس دیگری در مورد خودشان صدق پیدا می کند، اما آنها برای انحراف افکارعمومی جامعه اقدام به تولید شایعه در خصوص دیگران می نمایند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =