فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر با آمبولانس در استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، سردار ناصر اصلانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نگرانی ۹۰درصد خانواده‌ها از موادمخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر مسئله ساده‌ای نبوده و باید با فعالان رواج دهنده مواد مخدر برخورد شود و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، شفاف سازی و حضور آحاد مردم نیاز‌مند مقابله با این مسئله است.

وی افزود: امروزه مواد مخدر در گونه‌های مختلف در جامعه پخش می‌شود که قرص ریتالین برای بیدار و هوشیار ماندن دانش آموزان این چنین بوده که این موضوع به دلیل عدم سواد و اطلاع کافی دانش آموزان مسایل و مشکلات مختلفی را به بار می آورد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه از ۸۵۰ سارق در سطح استان بیش از ۸۵ درصدشان مبتلا به موادمخدر هستند، اذعان داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۲ تن و ۹۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و در این راستا ۴ هزار و ۴۵۸‌ قاچاقچی دستگیر و ۹۶ باند متلاشی شده است.

اصلانی گفت: میزان کشفیات نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد، پاکسازی نقاط آلوده ۱۸ درصد، دستگیری توزیع کنندگان ۶درصد و انهدام باند توزیع مواد مخدر ۹ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین افزود: نیروهای پلیس موفق شدند یکدستگاه آمبولانس متعلق به یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر را که ۹۰ کیلوگرم تریاک را از یک استان شرقی کشور بارگیری کرده و قصد داشتند در مهاباد تخلیه کنند شناسایی و توقیف کنند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: این باند برای اینکه فعالیتشان در قالب آمبولانس را طبیعی جلوه دهند یک بهیار را بکار گیری کرده بودند و یک نفر را نیز به عنوان بیمار در پشت آمبولانس خوابانده بودند که به همت نیروهای پلیس پس از دو ماه کار پیچیده اطلاعاتی دستگیر شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =