رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تعداد زیادی افراد در مظان اتهام در ارتباط با اذیت و آزار کودک افغانی در خمینی شهر دستگیر شدند اما هنوز متهم آزار و اذیت این کودک شناسایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد خسروی وفا در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان در ارتباط با پرونده کودک افغانی مورد اذیت و آزار در خمینی‌شهر ابراز داشت: تعداد زیادی افراد در مظان اتهام در ارتباط با اذیت و آزار این کودک دستگیر شدند و با توجه به عدم تشریح چهره فرد به دلیل کودک بودن روند کار کمی کند شده است.

خسروی وفا با اشاره به اینکه این موضوع از روز نخست پیگیری و چهره نگاری در این ارتباط انجام شده است، بیان داشت: در این زمینه مشورت قضایی به دادسرای خمینی‌شهر شهر داده شد و یکی از همکاران برای پیگیری معرفی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین تیم ویژه ای توسط نیروی انتظامی در حال پیگیری است اما تاکنون فرد جانی در این راستا شناخته نشده است، گفت: اظهارات افراد احضار شده دریافت شده است و در حال حاضر تنها مظنون هستند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه تبعیت فرد متجاوز مشخص نیست و اگر خانواده اصراری بر تابعیت دارند پس باید این فرد را بشناسند، ابراز داشت: پرداختن به بحث تابعیت در این شرایط خاص صحیح نیست، به طور کلی در مورد هر فردی که قربانی جرم است ما وظیفه حمایت داریم که این کار در حال انجام است.

جرم ۴۸ درصد زندانیان با مواد مخدر مرتبط است

وی  با اشاره به اینکه هر روز تعدادی زندانی از زندان داخل و یا خارج می‌شوند، اظهار داشت: بر این اساس آمار زندانیان اصفهان حدود ۱۴ هزار نفر است که ۴۸ درصد از این آمار مربوط به جرم مواد مخدر است.

وی افزود: البته باید توجه داشته باشیم که جرم مواد مخدر به دلیل زمان ماندگاری زیاد در زندان، خود به خود آمار این بخش را بالاتر می‌برد.

۲۲ درصد از زندانیان به جرم سرقت زندانی شده اند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه ۲۲ درصد از زندانیان به جرم سرقت زندانی شده اند، ابراز داشت: همچنین ۱۰ درصد از زندانیان جرم علیه اشخاص دارند و هشت درصد نیز دارای محکومیت های مالی هستند.

وی در ارتباط با آمار زندانیان به تفکیک جنسیت نیز بیان داشت: ۹۸ درصد از این زندانیان مرد و دو درصد از میان بانوان هستند.

خسروی وفا در ارتباط با آخرین وضعیت شرکت صدرا نفت پارسیان ابراز داشت: در این ارتباط تقاضا کردیم تا جلسه و کارگروه مشورتی در استانداری تشکیل شود تا با مشورت بیشتر در آینده تصمیم جدیدتری در ارتباط با این شرکت بگیریم.

وی اضافه کرد: ما منتظر بررسی های بیشتر توسط کارشناسان کارگروه هستیم تا ببینیم چه کاری به مصلحت شرکت و سپرده گذاران است تا در این زمینه اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که تامین مواد اولیه، نقدینگی و شروع کار این شرکت را در نخستین فرصت ممکن مهیا کنیم، بیان داشت: ادامه فعالیت این شرکت از اولویت‌های اهدا در این زمینه است اما مسایل مربوط به اموال خصوصی اجازه دخالت در این ارتباط را به ما نمی دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دستگاه قضایی درآمدزایی خوبی دارد به نوعی که ثبت اسناد دومین نهاد درآمدزا 

طلاق توافقی رتبه هشتم عناوین دادخواست‌ها را در سال ۹۶ داشت

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با عنوان اینکه طلاق توافقی در عناوین دادخواست‌ها رتبه هشتم در استان اصفهان را دارد، ابراز داشت: طلاق توافقی در سال ۹۴ رتبه ششم خواسته را داشته است اما در پایان سال ۹۶ با ۹ هزار و ۹۰۸ پرونده وارده دو رتبه کاهش داشته است.

وی در ارتباط با رسیدگی به جرائم وکلای دادگستری در اتباط با پرونده شاکیان ابراز داشت: اخیرا معاون اول قوه قضاییه بخش‌نامه‌ای صادر کردند که تمام وکلا موظفند قرارداد خود را به دادگاه ارائه کنند و توسط قاضی نیز درخواست می‌شود.

خسروی وفا با بیان اینکه وکلای کشور در دو دسته مرکز امور مشاوران قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری تقسیم می‌شوند، بیان داشت: گروه اول تحت نظر قوه قضائیه است و اگر تخلف انتظامی داشته باشد به دادسرا و دادگاه مرتبط با قوه قضائیه معرفی می‌شوند اما اگر وکیل خطاکار از کانون وکلای دادگستری باشد دادستان انتظامی پرونده را بررسی و حکم صادر می‌کند.

شناسایی و دستگیری بیش از ۲۰۰ کارچاق کن در دو سال گذشته

وی با بیان اینکه اگر وکیلی کارهایی مانند کارچاق کنی، دریافت رشوه یا غیره را مرتکب شده باشد جرم انجام داده است، تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ کارچاق کن در کل استان شناسایی، دستگیر و به پرونده آنها رسیدگی شد.

پلمب ۱۰۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در کل استان

رئیس کل دادگستری اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود از پلمب یک هزار و ۲۸ حلقه چاه غیرمجاز با دستور دادستان در کل استان خبر داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =