تامین اجتماعی همدان حقوق برخی از بازنشستگان حداقل بگیر خود را تنها ۱۳ درصد افزایش داد

برخی از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در همدان که سال گذشته حداقل حقوق را دریافت می کردند، علی رغم بخشنامه دولت و تاکید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش 19/5 درصدی حقوق در سال 97، تنها 13 درصد به حقوقشان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ در این خصوص، تعدادی از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که با حقوق حداقل (کمتر از 1 میلیون تومان) در ماه زندگی می کنند با در دست داشتن احکام جدید سال 97 به دفتر این خبرگزاری در همدان مراجعه کرده و درخواست داشتند تا مشکل آنها از این طریق اصلاع رسانی شود تا شاید مسئولین با این تخلف آشکار برخورد کنند.

جعفری، راننده بازنشسته که با 30 سال سابقه، مستمری بگیر تامین اجتماعی است با ارائه حکم جدید خود در سال 97، می گوید: من به همراه خانواده 4 نفره، سال 96 با حقوق 1 میلیون تومانی در ماه بازنشسته شدم.

وی افزود: با این مبلغ شاید بتوانم ده روز از ماه زندگی کنم، چرا که با افزایش قیمت ها، برای من که اجاره نشین هستم و فرزندام نیز بیکار هستند، راهی جز برگشت مجدد به کار نباشد.

با بالا رفتن همه قیمتها در سال جدید، صاحبخانه ام نیز درخواست افزایش اجاره بهاء را داده و من حتی به ایشان نیز حق می دهم چرا که وی با اجاره ای که از من می گیرد، زندگی می کند.

حالا من با توجه به افزایش 13 درصدی حقوق چگونه می توانم به مقابله با هزینه های سرسام آور زندگی بروم.

رسولی، یکی دیگر از کارگران بازنشسته است، وی نیز ضمن گلایه از بدقولی مسئولین تامین اجتماعی می گوید: رسما اعلام می شود که حداقل بگیران 19/5 درصد افزایش حقوق دارند، ولی بعدا و پس از مراجعه به تامین اجتماعی به من اعلام می شود، شما حداقل بگیر نیستید!؟

وقتی از ایشان سوال می شود، پس حداقل بگیر چه کسی است؟ می گویند، کسی که حقوق 400، 500 هزار تومانی و یا کمتر می گیرد! حداقل بگیر به حساب می آید!؟

شما ببینید من که حقوقم 1 میلیون تومان است، از نظر تامین اجتماعی حداقل بگیر نیستم!!

وی افزود: آقایان مدیران با حقوق چندین میلیونی، قطعا درد افراد بیشماری همچون من را که باید با حقوق یک میلیون تومانی، یک ماه زندگی کنیم را درک نمی کنند.

براتیان مستمری بگیر دیگری است که دل پر دردی دارد و به خبرنگار ما می گوید: با 34 سال سابقه بیمه پردازی در سال 96 با حقوق یک میلیون 150 هزارتومان بازنشسته شدم.

الان من با 3 فرزند و پس از افزایش 13 درصدی حقوق در سال 97، (تقریبا 130 هزارتومان افزایش نسبت به سال قبل)، کمتر از یک میلیون سیصد هزارتومان حقوق می گیرم.

من قبل از بازنشستگی برای هر فرزند حدود 100 هزارتومان دریافت می کردم ولی پس از بازنشستگی برای هر فرزند حدود 9 هزارتومان به من می دهند که این مبلغ برای 3 فرزند کمتر از 30 هزارتومان است!؟
یعنی در این بخش حقوق من 270 هزارتومان به نسبت زمان اشتغال کاهش یافته است!؟

وی افزود: من باید 34 روز حقوق بگیرم ولی تامین اجتماعی به من 30 روز حقوق پرداخت می کند و می گوید، سابقه 34 ساله شما با توجه به حداقل بیمه پردازی، تاثیری در افزایش حقوق شما ندارد.

تامین اجتماعی توجه ای به مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران خود ندارد، بارها در برنامه های مختلف تلویزیونی و رسانه ای اعلام می کنند که این سازمان متعلق به بیمه پردازان و مخصوصا بازنشستگان است ولی در عمل، ما هیچ حمایتی از این سازمان عریض و طویل نمی بینیم!؟

امیدوارم دولت محترم نظارت بیشتری نسبت به این سازمان داشته باشد، چرا که این سازمان بخشنامه رسمی دولت مبنی بر افزایش 19/5 درصدی حقوق را اجرا نمی کند و تفسیر خود از میزان حداقلی را اجرایی کرده است.

خبرنگار ما در همدان با حضور در سازمان تامین اجتماعی موفق به دیدار با مدیرکل این سازمان نمی شود ولی با ابویی از کارشناسان ارشد این سازمان در این خصوص گفتگویی انجام داده است.

این کارشناس می گوید: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، ادرات استانی، هیچ نقشی ندارند و افزایش سالانه و احکام توسط سازمان مرکزی و به صورت سیستمی محاسبه و اجرا می شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    5 0
    در تهران هم همين وضع است. پدر من با افزايش حقوق اعمال شده در سال 97 ماه گذشته يك ميليون و 130 هزار تومان دريافت كرد كه نسبت به سال قبل حدود 130 هزار تومان افزايش داشت. به نظر مي رسه دولت براي خودش قانون وضع ميكنه و ادارات هم براي خودش حكم صادر ميكنن و كسي به فكر مردم نيست. مردم هم ...